Els concessionaris lamenten l'impacte de l'apagada per no poder tancar vendes o lliurar vehicles just a finals de mes

3 min

ACN Sabadell - Els concessionaris lamenten la sotragada que els ha comportat l'apagada elèctrica d'aquest dilluns, que en molts casos ha comportat el tancament abans d'hora per la impossibilitat de poder atendre els clients. Els tallers han estat els que més ho han notat al matí, donat que no han pogut lliurar vehicles en reparació, mentre que els departaments de vendes han vist com la tarda passava sense poder gestionar cites concertades amb clients o configurar els vehicles d'acord amb les seves peticions. L'impacte té una especial significació en una setmana curta pel pont de l'1 de maig, però sobretot perquè es tracta de finals de mes i aquests tres dies, de dilluns a dimecres, havien de servir per acabar de tancar els números.

L'apagada ha arribat en molt mal moment per als concessionaris, que han vist com la programació d'una setmana curta com aquesta saltava pels aires. "Tenim cotxes a mig fer i clients per trucar, esperem que demà torni la llum i la normalitat", ha lamentat a l'ACN Xavier Martínez, assessor de serveis de Volkswagen Superwagen a Sabadell.

Sense llum, el concessionari i el taller han hagut de treballar sota mínims. "Hem entregat un cotxe, però les tardes són molt més mogudes, nosaltres rebem 25 cotxes al dia", ha afegit Martínez, que destaca que un segon client ha vingut expressament de França i que encara estava pendent de rebre el seu cotxe.

La manca de fluid elèctric ha fet que al concessionari Lexus de Sabadell directament hagin donat per acabada abans la jornada. "Estava amb uns clients fent un pressupost i se'ns ha anat la pantalla, han caigut tots els ordinadors, el wifi, el telèfon, ha deixat de funcionar tot", ha relatat Sílvia Plà, assessora de vendes.

"Hem pogut fer poc, mostrar els vehicles, una mica d'assessorament, però clar, pel que fa a interactuar amb el client no hem pogut fer absolutament res, hem esperat a veure si tornava a la normalitat, però res", ha afegit. Després de l'aturada per dinar i en veure que la cosa no millorava, han optat per plegar veles.

Plà, però, destaca el cop que suposa que hagi passat a finals de mes. "Ens coincideix amb tancament de mes, ha sigut la situació que no ens esperàvem i hem intentat afrontar-la com hem pogut", ha destacat.

A Motor Munich han atribuït l'apagada d'entrada a les obres que l'Ajuntament de Sabadell està fent al Portal Sud per crear una nova rotonda d'accés al polígon Sud-oest. "No podíem funcionar de cap manera ni amb l'ordinador per firmar finançaments, ni per atendre clients per donar-los ofertes ni agafar telèfons, absolutament res", ha lamentat Xavier Crespo, responsable de vendes de motos del concessionari.

Tot i que disposen de generador elèctric d'emergència propi al taller, aquest els ha servit únicament per donar llum de manera limitada i tenir accés limitat a internet per estar informats. "Entregues per sort avui no en teníem cap, però, com que és una setmana molt curta, que són tres dies i que a més s'acaba el mes, i hi havia un munt d'entregues de motos que s'han de lliurar, i no hem pogut veure si hi ha hagut matriculacions i informar-ne els clients", ha dit.

Per la seva banda, al concessionari Audi Superwagen sí que els ha arribat la llum cap al tard, però quan ja poca cosa es podia fer. "Tenim un parell d'entregues que no hem pogut fer, més que res perquè no hi ha hagut comunicació amb el client, després sí que ha vingut algun de taller a buscar el vehicle, però no li han pogut servir, les matrícules han quedat parades, i teníem cotxes per facturar que no hem pogut facturar", ha explicat Toni Villar, assessor comercial d'Audi Superwagen.

Amb tot, els concessionaris esperen que al final d'aquesta jornada quedi resolta la situació i que l'electricitat funcioni a ple rendiment ja de cara a aquest dimarts ho puguin posar tot en ordre per intentar recuperar el que consideren un dia perdut.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Vallès Occidental

Mostra-ho tot