ERC sosté que soterrar la via del tren per Figueres costaria la meitat que fer-la en superfície
Un estudi que va encarregar de forma particular el grup d'Esquerra Republicana de Figueres diu que el preu de soterrar el tren suposa la meitat de la inversió necessària per mantenir-lo en superfície. L'Ajuntament i Foment ja han pactat els traçats del tren convencional i el TGV, per treure les vies de la ciutat. Esquerra, que manté que cal soterrar-les, presenta ara aquest estudi econòmic que ve avalat per un enginyer de camins.
1 min
El grup d'Esquerra Republicana de Figueres ha tornat a reclamar que s'estudiï la possibilitat de soterrar la via del tren convencional al pas per la ciutat. I aquesta vegada ho ha demostrat amb xifres. Ha fet una anàlisi que compara els costos del soterrament de la línia amb els del traçat del Ministeri de Foment. El soterrament valdria, segons Esquerra, menys de la meitat que el traçat previst pel Ministeri. El diputat d'Esquerra al Congrés, Francesc Canet, ha fet arribar una pregunta a la ministra de Foment demanant-li si està previst valorar el soterrament de la línia convencional. De moment només s'ha fet l'estudi d'impacte ambiental en aquest tram i, segons Esquerra, no es van oferir alternatives. És per això que insisteixen que l'Ajuntament de Figueres i el Ministeri considerin el projecte de soterrament.