Escola i pandèmia, segons el pedagog Francesco Tonucci: "No van entendre què passava"
El paper de l'escola i com potenciar la creativitat dels alumnes han estat objecte de reflexió en una conferència a Tarragona del psicopedagog Francesco Tonucci.
Sobre aquest període de pandèmia, assegura que el confinament no s'ha de veure com a temps perdut, sinó que cal treballar i valorar els aprenentatges vitals.
Que l'escola no entri a la paranoia de pensar quant van perdre i com recuperar el temps perdut
Tonucci defensa que el correcte és pensar en tot el que els infants van guanyar durant el confinament: "Van aprendre a conviure amb la por, el dolor i el dol. A superar l'avorriment."
L'escola, en canvi, creu que no va entendre el que passava. Diu que va ser un error seguir el programa establert mentre el món parava: "A Itàlia el lema era: 'L'escola no para'. Què vol dir? Però si ha parat el món."
Creu que, de cara al futur, el que han de fer els centres és oblidar, recuperar el que va passar i assimilar-ho per millorar.
Prou reformes, millors professors
Tonucci també dona una altra recepta per millor l'educació: "No calen més reformes, hi ha massa reformes. El que necessitem són bons mestres"
I com formar bons mestres? El pedagog defensa canviar la manera com se'ls ensenya. Creu que si a les universitats es manté un esquema de classe magistral, no canviarà mai res.
