Fabrizio Meoni mor d'una aturada cardíaca mentre disputava l'onzena etapa del Dakar

El pilot italià de motos Fabrizio Meoni ha mort avui víctima d'una aturada cardíaca quan disputava l'onzena etapa del Ral·li Barcelona-Dakar, entre Atar i Kiffa, a Mauritània. Meoni, de 47 anys, ocupava la segona plaça de la general i havia guanyat el Dakar el 2001 i el 2002. Els metges de l'organització han arribat al lloc de l'accident en helicòpter i han tractat de reanimar el pilot sense èxit, segons han informat mitjans de comunicació francesos.
3 min
Fabrizio Meoni ha estat víctima d'una parada cardíaca en plena competició. La fatalitat ha passat després de superar el segon control de l'onzena etapa, que s'estava disputant entre les localitats mauritanes d'Atar i Kiffa; una etapa que s'havia hagut d'escurçar més de 250 quilòmetres per culpa d'una tempesta de sorra. Els helicòpters dels serveis d'emergència de l'organització han trigat 21 minuts a arribar al punt on Meoni ha caigut a terra, on ja no han pogut fer res per reanirmar-lo. Meoni, de 47 anys, va ser campió del Dakar en dues ocasions, el 2001 i el 2002. Complia, amb aquesta, la catorzena participació en la prova i ocupava la segona posició provisional en la classificació general. Conegut a Itàlia amb el sobrenom de "l'africà", Meoni sumava, a més, cinc victòries en el Ral·li d'Egipte i quatre en el de Tunísia. La mort de l'experimentat pilot italià és la segona que hi ha en l'edició d'aquest Barcelona-Dakar. El pilot d'Elx José Manuel Pérez, més conegut pel "Carni", va morir ahir a Alacant a conseqüència de l'accident que va tenir el dia de Reis, quan disputava la setena etapa. Després d'extirpar-li la melsa i un ronyó, va arribar a Alacant procedent del Senegal i no va superar el postoperatori. Aquest matí, al tanatori d'Elx, se succeïen les mostres, alhora de dolor i enuig, de familiars i amics. L'enterrament de José Manuel Pérez, el "Carni", es farà aquesta tarda a Elx, la seva localitat natal. Una víctima més en la llegenda negra del Dakar El 14 de gener del 86, el creador del Dakar, Thierry Sabine, moria a Mali, a Gourma Rarous, en un accident d'helicòpter. Anys abans, la llista d'accidents mortals ja havia començat. El primer pilot a morir va ser el motociclista francès Patrick Dodin l'any 79. A partir d'aquí, la llegenda negra d'aquest ral·li no ha parat de créixer. Mig centenar de pilots, periodistes i natius han perdut la vida per culpa de l'anomenada aventura del segle XX. Amb la mort avui de Fabrizio Meoni ja son disset els pilots dakarians que han deixat la pell tant a Europa com a l'Àfrica. Els motoristes han estat el més castigats. El francès Gilles Lalay, guanyador de la prova, deixava la vida al Dakar-Ciutat del Cap en xocar amb la seva motocicleta contra un camió d'assistència mèdica que circulava en sentit contrari. Dos anys abans, un camioner holandès assistència del mític Jan de Rooy, Kis van Loevij, moria en bolcar el seu camió DAF a més de 200 quilòmetres per hora. Van Loevij va aparèixer cordat al seu seient a uns 50 metres del camió. A Gao, a Mali, en plena guerra civil, el camioner francès Charles Cabanna era assassinat per una facció rebel que combatia contra l'exèrcit del país africà. En aquella ocasió, la prova va estar a punt de suspendre's. Mai s'ha arribat a prendre aquesta decisió. El Dakar ha continuat, tot i que els equips dels pilots morts sempre han decidit abandonar.

Avui és notícia