La Reserva Federal dels EUA retalla els tipus un quart de punt: què pot suposar per a Europa
Font Vella haurà de modificar l'etiquetatge de l'aigua embotellada que no sigui de Sant Hilari
L'empresa d'aigua mineral Font Vella haurà de modificar la manera d'etiquetar les seves ampolles. Fins i tot podria arribar a canviar el nom de la marca, si vol complir la nova normativa que regula la publicitat dels envasos. Així, quan la companyia embotelli aigua que no sigui del sortidor de Sant Hilari Sacalm, no podrà utilitzar la marca Font Vella. L'objectiu és evitar confusions entre els consumidors. En explotar altres aqüífers, l'empresa embotella aigua amb una composició diferent i, per tant, fa publicitat enganyosa.
1 min
L'empresa Font Vella, del grup Danone, embotella aigua del sortidor que porta el mateix nom, situat a Sant Hilari Sacalm, a la Selva. La companyia, però, també explota altres aqüífers, com el de Sigüenza, a Guadalajara. Tot i això, les diferents aigües es comercialitzen sota la marca Font Vella. Aquesta és una pràctica generalitzada en el sector, però ara sembla que portarà algun maldecap a l'empresa catalana, líder de mercat a l'estat espanyol. I és que la Federació de Consumidors en Acció l'ha denunciat per fer publicitat enganyosa i induir els seus clients a l'error. Segons aquesta entitat, l'aigua de Sigüenza té una composició mineral diferent, amb el doble de calci, magnesi i bicarbonats. La denúncia, presentada a la Generalitat i a l'Institut Nacional de Consum, ja ha tingut resposta. Font Vella haurà de modificar l'etiquetatge de les ampolles que no provinguin del sortidor de Sant Hilari Sacalm i, per tant, s'haurà d'adaptar a la nova normativa que ha dictat l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària. D'aquesta manera, podrà optar per canviar el nom de l'aigua o deixar la marca Font Vella a l'etiqueta, però amb colors i lletres menys visibles.