GISA licitarà i adjudicarà les obres per desdoblar l'Eix Transversal a principis d'abril

El govern ha autoritzat el Departament de Política Territorial i Obres Públiques i l'empresa pública GISA a licitar i adjudicar les obres de desdoblament de l'Eix Transversal per un valor de 865 milions d'euros, que amb la gestió i manteniment de la futura autovia sumarà 1.109 milions d'euros. El conseller de PTOP, Joaquim Nadal, ha anunciat que la licitació de les obres es produirà en les pròximes dues setmanes.
2 min
Les obres, que començaran a finals d'any, es finançaran a través d'una concessió. El plec de condicions inclourà la possibilitat futura de cobrar un peatge. El gruix important de les obres començarà l'estiu del 2008 i dos anys més tard s'haurà acabat el tram de Cervera fins a Manresa. La resta, la part més complicada fins a Girona, s'acabarà al 2011.

Entre el cost de l'obra i els 33 anys de manteniment, el pressupost global s'enfila fins als 1.000 milions d'euros. Per això, el conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, no descarta a la llarga fer pagar un peatge als camions que circulin per aquesta via.

El govern espera que amb el desdoblament de l'eix el nombre de camions diaris sigui d'uns 4.000 de mitjana.

La nova autovia

El projecte preveu desdoblar l'actual carretera per tal de formar una autovia de dos carrils per a cada sentit de la circulació. En la major part del traçat, s'ampliarà la carretera existent per un costat o altre per tal de formar els nous carrils i s'aprofitaran els passos superiors per prolongar-los. Així mateix, es remodelaran els enllaços i, pel que fa als viaductes i túnels, en general se'n construiran d'altres de simètrics i en paral·lel als que ja existeixen.

La nova autovia estarà formada per dues calçades amb dos carrils de 3,5 metres per sentit, més un carril addicional en els trams on cal construir vies per a l'avançament dels vehicles pesants. Els vorals exteriors tindran 2,5 metres d'amplada i els vorals interiors, 1,5 metres. Una mitjana d'amplada variable entre els 5 i els 8 metres separarà els dos sentits de la circulació.

En total, el projecte comportarà el desdoblament de 142,8 quilòmetres de carretera, la construcció de 52 viaductes i 14 túnels, així com l'actuació en 40 enllaços.

Avui és notícia