Indemnitzat amb 4.000 euros per un pinyol d'oliva que li va trencar dos implants
Es venien com a olives sense pinyol, però una en portava, i li va trencar dos implants a un veí de Bilbao, que la va mossegar, confiat. Havia comprat un pot d'olives verdes sense pinyol Carrefour, un producte fabricat per l'empresa Aceitunas Guadalquivir SL, i l'accident li va passar una nit.
L'endemà, l'home va anar al dentista, on li van fer una primera actuació d'urgència per extreure els dos implants. Aquesta primera intervenció li va costar 250 euros. A partir d'aquí, va haver d'esperar uns quants mesos perquè cicatritzés i poder fer la reconstrucció dels dos queixals. La reconstrucció costava 4.951 euros, segons el pressupost que li va donar la clínica dental.
Els arguments del fabricant
L'afectat es va posar en contacte amb el Servei d'Atenció al Client de Carrefour per presentar una reclamació, però la companyia francesa li va respondre que "la probabilitat que hi hagi un tros de pinyol en el producte final és mínima, però que és possible" i que, a més, a l'etiquetatge s'avisa al consumidor:
Les olives són desossades mecànicament. Malgrat totes les precaucions preses durant la preparació, pot ser que excepcionalment es trobi al producte algun pinyol, o fragment de pinyol.
Davant d'aquesta resposta, va decidir recórrer a l'organització de consumidors Facua, que va presentar una reclamació al fabricant. L'empresa es va mostrar disposada a abonar les despeses generades per l'incident, però només li va abonar els 250 euros de la primera intervenció d'urgència i va ignorar el tractament complet.
Van presentar llavors una segona reclamació, amb l'informe d'un pèrit odontològic que donava fe del dany causat pel pinyol de l'oliva. El fabricant va acabar oferint al consumidor una indemnització de 3.691 euros, a més dels 250 euros que ja li havia pagat abans.
