La construcció de l'Eix Diagonal, que unirà l'interior amb la costa, ja perfila el recorregut de la nova via
L'Eix Diagonal, la nova via en construcció que ha d'unir Manresa amb Vilanova i la Geltrú , és a dir, l'interior amb la costa del país, passa ara per un dels moments més delicats. S'estan fent voladures al municipi de Canyelles, al Garraf, una zona plena d'urbanitzacions disperses. Es preveu que el trajecte de l'Eix Diagonal, una infraestructura que al territori fa més de deu anys que reivindiquen i que esperen que reactivi i revitalitzi l'economia, pot estar acabat d'aquí a un any. Ara per ara, aquest és l'estat en què es troba la construcció de la infraestructura, que serà de 67 quilòmetres.
2 min
A poc a poc es va perfilant el recorregut de l'Eix Diagonal. A l'extrem nord del traçat, on connecta amb l'Eix Transversal, se succeeixen els moviments de terres i anades i vingudes contínues de camions. A l'anella verda de Manresa, s'estan acabant d'aixecar els pilars d'un viaducte que farà 750 metres de longitud.
L'obra ja té 32 quilòmetres construïts tot i que cal recordar que no serà tota nova. Per exemple, a Sant Salvador de Guardiola el traçat aprofita la carretera que ja hi ha fins a Castellfollit, on la deixa enrere i tornen les obres.
Les rotondes i els enllaços amb la nacional i l'autovia A-2 comencen a prendre forma en arribar a Igualada, mentre que les obres de la variant de Vilafranca del Penedès, que han d'alleugerir el trànsit de la ciutat, estan en ple desenvolupament.
A partir d'aquest punt, l'Eix Diagonal es convertirà en autovia fins a Vilanova, amb dos carrils per sentit i seguirà, en paral·lel, el traçat de la carretera que hi ha, que es mantindrà tot i la nova via. Aquesta autovia entre les capitals del Garraf i l'Alt Penedès era una reivindicació històrica del territori, perquè la carretera actual no pot absorbir l'elevat volum de trànsit. Ara, permetrà connectar les dues ciutats en només un quart d'hora.
Finalment, un cop l'autovia arribi a Vilanova, enllaçarà amb la ciutat i l'autopista del Garraf.
Les voladures molesten i esquerden Canyelles
D'altra banda, el punt més crític de la construcció és el doble túnel que travessa el Montgròs, entre Canyelles i Sant Pere de Ribes. A causa de les feines d'elaboració de l'obra, els veïns de Canyelles s'han hagut d'acostumar a viure amb el soroll de les explosions tot i que, després de molts intents, han aconseguit que aquestes voladures es duguessin a terme de 12 a 6 del matí.
Malauradament, el que no s'ha pogut evitar és l'aparició d'esquerdes, que han aconseguit que la majoria de veïns d'aquesta localitat del Garraf estiguin a favor d'aquesta nova via, però no de la manera com s'està fent.
L'obra ja té 32 quilòmetres construïts tot i que cal recordar que no serà tota nova. Per exemple, a Sant Salvador de Guardiola el traçat aprofita la carretera que ja hi ha fins a Castellfollit, on la deixa enrere i tornen les obres.
Les rotondes i els enllaços amb la nacional i l'autovia A-2 comencen a prendre forma en arribar a Igualada, mentre que les obres de la variant de Vilafranca del Penedès, que han d'alleugerir el trànsit de la ciutat, estan en ple desenvolupament.
A partir d'aquest punt, l'Eix Diagonal es convertirà en autovia fins a Vilanova, amb dos carrils per sentit i seguirà, en paral·lel, el traçat de la carretera que hi ha, que es mantindrà tot i la nova via. Aquesta autovia entre les capitals del Garraf i l'Alt Penedès era una reivindicació històrica del territori, perquè la carretera actual no pot absorbir l'elevat volum de trànsit. Ara, permetrà connectar les dues ciutats en només un quart d'hora.
Finalment, un cop l'autovia arribi a Vilanova, enllaçarà amb la ciutat i l'autopista del Garraf.
Les voladures molesten i esquerden Canyelles
D'altra banda, el punt més crític de la construcció és el doble túnel que travessa el Montgròs, entre Canyelles i Sant Pere de Ribes. A causa de les feines d'elaboració de l'obra, els veïns de Canyelles s'han hagut d'acostumar a viure amb el soroll de les explosions tot i que, després de molts intents, han aconseguit que aquestes voladures es duguessin a terme de 12 a 6 del matí.
Malauradament, el que no s'ha pogut evitar és l'aparició d'esquerdes, que han aconseguit que la majoria de veïns d'aquesta localitat del Garraf estiguin a favor d'aquesta nova via, però no de la manera com s'està fent.