Amics
Molts experts, pares i pedagogs, desaconsellen separar els nens del seu millor amic.

Mestres britànics promouen que els nens no tinguin un millor amic per evitar-los "el trauma" de la separació

Cada vegada més professors del Regne Unit intenten que els nens al seu càrrec no tinguin a l'escola un amic íntim o millor amic, fomentant en el seu lloc la integració dels alumnes en grups més amplis en els quals els llaços d'amistat siguin més iguals entre tots. L'objectiu d'aquesta actuació pedagògica, segons els seus defensors, és estalviar a la canalla el sofriment de la separació, a la qual molts es veuran obligats pels itineraris acadèmics. Els crítics argumenten que els nens també han d'aprendre en què consisteixen les relacions humanes i les dificultats que travessen de tant en tant.
Redacció
1 min
La psicòloga i pedagoga Gaynor Sbuttoni ha explicat a diversos mtijans de comunicació britànics que "la política de sense millors amics és cada vegada més comuna" a les escoles del país. L'experta explica que hi ha hagut un canvi d'actitud en part dels professors, molts dels quals "diuen als nens que no han de tenir un millor amic", sinó jugar tots plegats.

La psicòloga assegura que la motivació dels professors per fomentar en els petits aquest tipus de comportament és evitar-los el sofriment de la separació. Això no obstant, Sbuttoni admet que aquesta actuació provoca sovint l'enuig i la frustració dels alumnes a qui se'ls nega la possibilitat de tenir un millor amic, especialment quan ja l'han elegit.

Molts experts, pares i pedagogs, desaconsellen separar els nens del seu millor amic. El mateix secretari general de la National Association of Head Teachers, Russell Hobby, admet que no creu que sigui intel·ligent. "Per mi, és una cosa inquietant. No comprenc com pretenen evitar que les persones entaulin amistats íntimes entre si. Fem amics i els perdem al llarg de les nostres vides: és una cosa natural".


Avui és notícia