Mor als 66 anys Michel Montignac, pare d'un famós mètode per aprimar-se
Michel Montignac, pare del famós mètode d'aprimament dissociat conegut com la "dieta Montignac", ha mort després d'una llarga malaltia a Annemasse, a prop de la frontera francesa amb Suïssa, segons un obituari publicat al diari " Le Dauphiné Libére". Conegut mundialment pel seu treball en assumptes de nutrició, el seu mètode, que no és una dieta en el sentit tradicional del terme, consisteix a canviar els costums alimentaris i a evitar aquells nutrients amb alt contingut en carbohidrats, com el pa o les patates, afavorint els que són rics en proteïnes, com la carn o el peix.
1 min
Va començar a investigar a finals dels anys setanta el concepte dels índexs glicèmics, que mesura la capacitat d'aquests elements per elevar la glicèmia després de la seva ingesta.
Obès quan era petit, Montignac, nascut el 1944, va provar en ell mateix alguns dels seus principis nutricionals i va aconseguir perdre quinze quilos en només tres mesos, sempre segons el seu propi web, "demostrant" que era possible "aprimar-se sense restriccions calòriques, simplement escollint correctament els aliments".
Autor de nombrosos llibres sobre dietètica, la fama li va arribar amb la publicació d'"Aprimar-se en dinars de negocis", que va vendre més de mig milió d'exemplars a França. Un any més tard va publicar-ne una versió per al gran públic, que des de llavors ha venut més de 16 milions d'exemplars, als quals han seguit una vintena de títols més en vint anys en què ha combinat l'escriptura, la investigació i les conferències.
La figura i el mètode de Montignac no estan, però, exempts de polèmica. La Societat Espanyola per l'Estudi de l'Obesitat (SEEDO), entre altres, inclou aquesta dieta entre les que considera errònies dintre de l'apartat del seu web "Consells de nutrició".
Obès quan era petit, Montignac, nascut el 1944, va provar en ell mateix alguns dels seus principis nutricionals i va aconseguir perdre quinze quilos en només tres mesos, sempre segons el seu propi web, "demostrant" que era possible "aprimar-se sense restriccions calòriques, simplement escollint correctament els aliments".
Autor de nombrosos llibres sobre dietètica, la fama li va arribar amb la publicació d'"Aprimar-se en dinars de negocis", que va vendre més de mig milió d'exemplars a França. Un any més tard va publicar-ne una versió per al gran públic, que des de llavors ha venut més de 16 milions d'exemplars, als quals han seguit una vintena de títols més en vint anys en què ha combinat l'escriptura, la investigació i les conferències.
La figura i el mètode de Montignac no estan, però, exempts de polèmica. La Societat Espanyola per l'Estudi de l'Obesitat (SEEDO), entre altres, inclou aquesta dieta entre les que considera errònies dintre de l'apartat del seu web "Consells de nutrició".