Televisió de Catalunya, líder d'audiència durant el 2002
TV3 ha estat l'any 2002 la televisió més vista a Catalunya, amb un 21,4% de l'audiència, gairebé dos punts per sobre de la segona, el primer canal de Televisió Espanyola. El K3/33, amb un 7% de l'audiència, ha obtingut millors resultats que el 2001. Així, TV3 manté els nivells per sobre del 21% d'audiència, mentre que el K3/33 ha guanyat dos punts en dos anys.
2 min
Semblava una veritable missió impossible revalidar el lideratge en un any de tanta competència televisiva, però TV3 i el K3/33 ho han tornat a fer. Televisió de Catalunya ha estat líder d'audiència en el global del 2002, i ha dominat, a més, onze dels dotze mesos de l'any. I això no ho ha aconseguit Tom Cruise, que va protagonitzar la pel·lícula en català més vista de l'any, sinó programes de producció pròpia: en el rànquing dels quaranta espais més vistos a Catalunya aquest 2002, TV3 en situa dinou. Quatre són partits de futbol -destaca el Barça-Madrid de Lliga- i la resta són programes de ficció pròpia i informatius. El "30 minuts" titulat "Al marge de la ciutat", per exemple, va tenir gairebé un milió d'espectadors, mentre que els Telenotícies s'han consolidat com a líders en les seves franges respectives. Un lideratge que en ficció pròpia té els noms de "Plats bruts", "El cor de la ciutat", "Psico Express" o "Jet lag" entre els més vistos. I un clàssic que mai no falla ha estat "Veterinaris", que, amb la tercera temporada, ha mantingut els nivells d'èxit acostumats. Tot plegat posa en evidència que Televisió de Catalunya acumula bons resultats gràcies a una oferta de qualitat molt diversificada. La tendència de creixement que ha experimentat el conjunt de Televisió de Catalunya és ben clara. TV3 manté els nivells per sobre del 21% d'audiència, mentre que el K3/33 ha guanyat dos punts en dos anys. En conjunt, TVC ha crescut des del 26% del 2000 fins al 28,4% del 2002, i s'ha situat tres punts per sobre del seguidor immediat, que és TVE. És notable, doncs, l'èxit del K3/33 en el conjunt de l'emissora. Entre els nens de 4 a 12 anys és el canal més vist a qualsevol hora del dia. A més de la programació infantil, aquest 2002 també s'han consolidat ofertes noves, com el cultural "Escena" o l'informatiu "De la nit al dia". Finalment, i pel que fa a l'aspecte econòmic, en un any en què la inversió publicitària ha baixat, TVC ha facturat un 2,7% més que l'any passat i s'han ingressat sis milions d'euros més del pressupostat.