ThisCrush, el Tinder dels joves on el risc és l'anonimat
ThisCrush és una xarxa social que permet intercanviar missatges de manera anònima i s'aprofita d'altres plataformes, com Facebook o Instagram, per arribar a més públic. L'anonimat és segurament la clau de l'èxit d'aquesta xarxa que s'està fent un espai preferent als smartphones dels adolescents.
La van presentar com el Tinder dels joves perquè, segons els seus creadors, facilita la declaració d'amor entre usuaris. Però, lluny d'aquesta idea romàntica original, l'anonimat que permet l'ha convertit en un escenari perfecte per als insults, l'assetjament i el bullying entre joves.
Va dirigida a majors de 18 anys, però els seus usuaris tenen sobretot, entre 12 i 20 anys. Es tracta, però, d'una gran desconeguda per als pares, que ni tan sols saben que els seus fills les fan servir.
Va tenir un llançament discret el 2016, però aquest mes de febrer ha viscut un boom espectacular a Espanya: actualment és el país amb més tràfic del món d'aquesta xarxa, i donar-s'hi d'alta és molt fàcil.
No és un fenomen nou. Fa cinc anys, Gossip, que era d'una empresa catalana, i el 2010, la plataforma Ask ja van generar polèmica.