Transcripció del xat amb Xavier Trias (I)

Al xat electoral del 3cat24, el candidat de CiU a l'Ajuntament de Barcelona aposta per regenerar Barcelona. Ha dit que no farà retallades, sinó que mirarà de reduir "despeses supèrflues". Trias ha insistit en el govern per a les persones amb millores en la seguretat, la neteja i la mobilitat. Aquesta és una transcripció íntegra de la conversa amb els ciutadans.
6 min
3cat24:
Comencem el xat. Donem la benvinguda a Xavier Trias, candidat de CiU a l'alcaldia de Barcelona.

Xavier Trias:
Una salutació a tots els que esteu amb nosaltres connectats. Espero contestar moltes preguntes. Avui és un dia trist, i primer vull expressar el meu condol a tota la ciutat de Llorca.

David Càmara:
Senyor Trias. Enhorabona per la campanya. La ciutat està molt bruta, però el cert és que jo veig molt sovint serveis de neteja. Com es pot fer per perseguir els que embruten?

Xavier Trias:
A través de la Guàrdia Urbana de barri, que hem de potenciar, i hem d'aconseguir que les empreses de neteja tinguin objectius clars i capacitat de reació en moments concrets.

Xavi:
A l'Ajuntament, entre propis i empreses contractades, hi treballen aproximadament 12.000 persones, que representen uns 30.000 vots. S'estan donant missatges interns sobre privatitzacions. Què els diria a aquestes persones que tenen por que si vostè és alcalde podrien perdre la feina?

Xavier Trias:
Nosaltres no volem privatitzar res. El que volem és ser eficients i millorar els serveis que es donen a Barcelona. Sí que és veritat que fugim que totes les coses les faci l'ajuntament mateix. Per tant, algunes coses s'han de fer a través de concessions.

Laia:
Quin és el seu plantejament per ampliar l'oferta de transport públic durant la nit?

Xavier Trias:

Ampliar l'horari del metro lligat als esdeveniments que es produeixen a la ciutat, i tenir una xarxa ortogonal d'autobús que ens permeti l'atenció de la gent durant la nit.

Sònia:
Bon dia. El turisme de "botellón" prolifera, però els que el patim a Ciutat Vella n'estem ben farts. Què es pot fer per fer-los veure que Barcelona no és una ciutat on tot s'hi val? L'origen crec que són alguns turoperadors. No haurien de parlar més amb ells?

Xavier Trias:

Estic totalment d'acord amb vostè. Hem de ser capaços de posar ordre, a més d'invertir els diners que genera el turisme a millorar els barris en els quals es dóna més incidència d'aquest fenomen.

Alberto Aspas:
Es pot tallar la Diagonal durant una hora en una concentració no convocada i que no passi res? Això ho vam patir ahir molts conductors.

Xavier Trias:
Hem d'aconseguir que les manifestacions no es puguin portar a terme sense estar programades, i sense demanar autorització. Això exigeix capacitat de reacció dels Mossos d'Esquadra i de la Guàrdia Urbana. No és fàcil, però haurem de fer un esforç en aquesta direcció.

Jordi Serra:
Senyor Trias, estic molt d'acord amb vostè en el seu programa, solament en un aspecte em fa por de donar-li el meu vot. Li explico de manera clara quin és: l'Eixample té 240 hectàrees i no hi ha cap parc urbà (perquè les illes no són parc urbà). No tenim un equivalent a Sabadell, i l'Ajuntament vol fer un parc urbà de 8 hectàrees a Glòries i un parc urbà linial de 30 hectàrees a la Sagrera... com pot ser que vostè digui que s'ha de canviar això perquè no es converteixi en un nou Fòrum? Al Fòrum, senyor Trias, no hi va ningú perquè no és un parc urbà verd, és un espai de ciment, i per això la gent no hi va. Si fos un espai verd com el Port Olimpic segur que hi aniria. Salutacions.

Xavier Trias:
És veritat el que vostè diu que el Fòrum és un tipus d'urbanització que no s'ha fet pensant en les persones. El que s'ha de fer a la plaça de les Glòries i a la Sagrera s'ha de fer tenint en compte les persones; el disseny d'aquests parcs s'ha de fer tenint en compte el que vostè explica, perquè si no és veritat que se'ns podrien convertir en espais com el Fòrum.

Delia:
El tema inmigración, para el arraigo social , creo que tendría que exigir más. Yo me interesé en saber estos tres años geografía e historia de Catalunya, pero la verdad es que no me han preguntado nada.

Xavier Trias:
Crec que el que s'ha de valorar és la voluntat de tenir projectes comuns amb el país. I això hauria de ser molt important i molt valorat per a l'arrelament social.

Albert:
Bon dia, espero que sigui el proper alcalde de Barcelona. La pregunta és: connectareu la Diagonal entre Francesc Macià i Glòries amb el tram (sigui Baix, Besòs o mig)?

Xavier Trias:
Gràcies! Crec que s'han de connectar els dos tramvies però no per la Diagonal. La gent ja es va manifestar d'una manera molt clara amb la consulta ciutadana.

Ricard Pastor Gelabert:
Quina opinió té respecte al fet que la ciutat de Barcelona sigui com altres de molt importants i no hi hagi trànsit a dins seu; que hi hagi més transport públic i cap vehicle privat?

Xavier Trias:
El transport públic és important, però no estic en contra del vehicle privat. La nostra gran aposta de futur és que motos i cotxes a la ciutat siguin elèctrics, això faria desaparèixer la contamincació.

MrKeltor:
Què n'opina de l'ús que es donarà a l'Institut de Seguretat Pública, un cop acabada la formació del cos de Mossos d'Esquadra? Es considera l'opció de permetre als actuals vigilants municipals fer el curs bàsic de formació per una millor professionalització d'aquests cossos?

Xavier Trias:
És un tema a negociar amb el sector. La veritat és que d'entrada em sembla que podria ser útil, sempre que sigui un ajut i no una competència a entitats que ja facin formació.

Quim:
Bon dia, quines són les seves idees per a la retallada de presuspostos? S'abaixarà el sou d'alcalde si guanya (l'alcade de Barcelona és el polític més ben pagat de tot el país)?

Xavier Trias:
Fa dos anys que ens abaixem el sou, a l'Ajuntament. En la situació econòmica que hi ha el que és segur és que hem de continuar la mateixa línia dels darrers anys.

Marc Guallar:

Quin és el projecte de CiU a Barcelona de cara a barris com el Carmel?

Xavier Trias:

Hem de continuar la transformació del Carmel, però amb un respecte absolut pels veïns, i no intentar imposar transformacions urbanístiques no pactades amb la gent que hi viu.

Mertxuqui:
Què pensen fer al metro de Barcelona, perquè crec que necessiten més personal i sobretot seguretat per evitar que els incívics no paguin el bitllet igual que fem la resta.

Xavier Trias:
És absolutament imprescindible que tenir més mesures de control i d'inspecció i seguretat al metro, no tan sols perquè la gent no entri sense pagar, sinó per evitar accions incíviques i robatoris que malauradament es produeixen amb massa freqüència. És molt important reforçar la seguretat, amb presència de Guàrdia Urbana i Mossos d'Esquadra.

Ignasi:
Creu que encara hi ha espai al litoral de la ciutat per construir més edificis com l'hotel Vela o com les oficines de Gas Natural?

Xavier Trias:

No. En el moment actual el litoral ja està tot ocupat, i no hi tenen cabuda edificis d'aquest tipus.


(Continua llegint a la segona part...)

Avui és notícia