Vueling es compromet a tornar els diners a tots els passatgers afectats per la Covid
La Covid va deixar a terra milers de viatgers a qui es va cancel·lar el vol, i encara a hores d'ara les aerolínies continuen tramitant un gram volum de reclamacions. En una entrevista concedida a TV3, el recentment nomenat president de Vueling, Marco Sansavini, referma el compromís de reemborsar els diners a tothom qui ho demani.
Sansavini demana disculpes als viatgers que "hagin tingut algun inconvenient amb la reclamació d'algun vol".
Vueling té el compromís de reemborsar els diners a totes les persones que, segons la legislació, tinguin dret a la devolució dels diners.
"No hem pogut reemborsar els diners amb la celeritat amb què ho fèiem anteriorment", explica el president de l'aerolínia. Sansavini argumenta que s'han vist alentits "pel gran volum de casos" que han hagut de gestionar des del febrer i el març.
Reclama tests d'antígens als avions
Vueling insisteix que volar és segur i reclama al govern espanyol que també siguin vàlids els test ràpids d'antígens per poder viatjar en avió. Segons Sansavini, volar en avió "és més segur que anar a comprar al supermercat".
Hi ha diversos estudis, com un de recent de la Universitat de Harvard, que proven que el risc de contagi dins un avió és mínim, del 0,01%.
El president de Vueling explica a TV3 que, a banda de l'ús de la mascareta, els filtres de l'aire i la neteja i desinfecció, la companyia s'ha unit al sector turístic per demanar al govern espanyol l'aplicació dels tests ràpids d'antígens com la prova més ràpida i eficaç per poder viatjar en avió. "S'ha fet la petició d'implantar-los a tots els aeroports espanyols per dinamitzar la mobilitat entre fronteres i reactivar el turisme", diu Sansavini.
Més vols, però lluny del màxim
Amb la previsió d'un repunt de la demanda, sobretot per l'augment de la mobilitat familiar per a aquestes festes de Nadal, la companyia amplia l'oferta de destinacions. Passarà de 500 vols setmanals a 1.500, tot i que encara lluny dels 5.000 vols que operava cada setmana l'any passat per aquestes dates.
La primera companyia de l'aeroport del Prat oferirà 164 rutes, 45 d'addicionals a l'operativa actual. A partir del 17 de desembre, Vueling recupera algunes connexions amb ciutats internacionals com Atenes, Dakar, Dublín, Ginebra, Praga, Marràqueix, Torí, Viena o Zuric.
El futur de la plantilla
L'impacte de la Covid obligarà Vueling, del grup IAG, del qual també formen part Iberia, British Airways, Level i Aer Lingus, a fer una reestructuració. De moment, no preveu reduir plantilla ni tancar bases a Espanya, però dependrà de com es vagi recuperant la demanda.
Estem gestionant la crisi i preparant Vueling per al futur. Això significa que haurem de prendre mesures estructurals per adequar el nivell d'activitat a la demanda, un cop se surti de la crisi.
Sansavini argumenta que no es preveu recuperar els nivells d'activitat del 2019 almenys fins al 2023 o el 2024.
Justament per fer front a la crisi, l'aerolínia de baix cost ha utilitzat mecanismes com els crèdits ICO i els ERTO. Segons la companyia, s'està adaptant progressivament l'oferta a la demanda: "Treballem per assegurar que volem on els clients tenen necessitat i voluntat de viatjar."
El president de Vueling explica que ha estat positiu l'acord assolit amb els agents socials per "adaptar els costos de personal al nivell d'activitat actual de l'aerolínia".
Els ERTO també han estat un instrument flexible per superar la crisi. I sobre el finançament, hem demanat un crèdit ICO de 260 milions d'euros per mantenir una certa solidesa de caixa.
Vueling descarta, per ara, com també ha fet Iberia, demanar un rescat financer.
