Un any més arriba la setmana Beethoven, coincidint amb l'aniversari del naixement del geni de Bonn. En aquesta ocasió, "Els homes clàssics", Pedro Pardo i Albert Galceran, es fixaran en gravacions històriques d'obres d'aquest compositor. Per començar la setmana han triat una gravació considerada una "referència espiritual", es tracta de la Simfonia número 3 ("Heroica") dirigida per Wilhelm Furtwängler l'any 1944 a la ciutat de Viena, en plena Segona Guerra Mundial. Un context d'horror que va donar com a resultat, tal com afirmen alguns musicòlegs, "l'Heroica de l'apocalipsi".
ESCOLTA-HO ARAEn aquest segon capítol de la setmana dedicada a gravacions llegendàries de Beethoven, "Els homes clàssics", Albert Galceran i Pedro Pardo, han triat una gravació que alguns consideren "un acte de fe en la humanitat, no només en Déu". Es tracta de la "Missa solemnis" de Beethoven dirigida per Leonard Bernstein amb el cor i orquestra del Concertgebouw d'Amsterdam. Una gravació històrica de l'any 1978.
El pianista xilè Claudio Arrau considerava que Beethoven era el compositor "més humà i universal", per això la seva trobada amb Leonard Bernstein va donar com a resultat una gravació quasi espiritual del Concert per a piano i orquestra número 4 en sol major.
L'any 1958, el baríton Dietrich Fischer-Dieskau va esdevenir tota una referència en enregistrar amb molt de rigor un cicle lieder. De fet, el primer cicle lieder de la història, "An die Ferne Geliebte" de Beethoven. Des d'aleshores, la manera de cantar aquest repertori ha canviat totalment. T'ho expliquen Pedro Pardo i Albert Galceran en aquest capítol.
Aquesta setmana "Els homes clàssics" ens apropen a la figura del compositor txec Bohuslav Martinu, un home amb una vida intensa, marcada per l'exili i un catàleg immens que segueix les influències de la música que es fa al segle XX. Comencem pels primers anys de vida amb Albert Galceran i Pedro Pardo.
Aquesta setmana "Els homes clàssics" es fixen en la relació entre el cinema i la música clàssica, i per això se centraran en diverses pel·lícules que tenen grans obres de la música clàssica com a banda sonora, i no bandes sonores creades expressament per a la pel·lícula. El primer exemple és un dels més coneguts, l'icònic film "2001, una odissea de l'espai" de Stanley Kubrick.
Milos Forman va retratar la vida de Mozart a través d'un biopic que ha rebut crítiques per com tracta la relació entre Mozart i Salieri, però més enllà d'això, quines obres de Mozart utilitza durant la pel·lícula i quin ús els hi dona? T'ho expliquen "Els homes clàssics".
La pel·lícula "El pianista" de Roman Polanski va rebre 3 premis Oscar, però cap per la banda sonora original. I és que tota la música que apareix en la pel·lícula és de Chopin, ja que es basa en la vida del pianista Vladislav Szpilman. Descobreix la seva increïble història amb l'Albert Galceran i el Pedro Pardo, "Els homes clàssics".