La setmana del tradicional concert de Sant Esteve de l'Orfeó Català al Palau de la Música Catalana, "Els homes clàssics" han decidit parlar sobre la música coral. En aquest primer capítol, l'Albert Galceran i el Pedro Pardo van dels orígens fins a les aportacions en aquest terreny de J. S. Bach.
ESCOLTA-HO ARAMozart és sinònim de classicisme, però centrats en el terreny de la música coral, la seva destresa musical va propiciar una expressivitat més elevada en aquest tipus de composicions. En aquest capítol, "Els homes clàssics" repassen algunes composicions de Mozart que són d'absoluta referència en el terreny de la música coral.
Després d'un capítol dedicat a Mozart, "Els homes clàssics" continuen amb la història de la música coral fixant-se en Beethoven i la grandesa de la seva obra coral, com la seva "Novena simfonia". Però també s'endinsen en les precioses composicions que Brahms va dedicar al cor.
Un any més arriba la setmana Beethoven, coincidint amb l'aniversari del naixement del geni de Bonn. En aquesta ocasió, "Els homes clàssics", Pedro Pardo i Albert Galceran, es fixaran en gravacions històriques d'obres d'aquest compositor. Per començar la setmana han triat una gravació considerada una "referència espiritual", es tracta de la Simfonia número 3 ("Heroica") dirigida per Wilhelm Furtwängler l'any 1944 a la ciutat de Viena, en plena Segona Guerra Mundial. Un context d'horror que va donar com a resultat, tal com afirmen alguns musicòlegs, "l'Heroica de l'apocalipsi".
En aquest segon capítol de la setmana dedicada a gravacions llegendàries de Beethoven, "Els homes clàssics", Albert Galceran i Pedro Pardo, han triat una gravació que alguns consideren "un acte de fe en la humanitat, no només en Déu". Es tracta de la "Missa solemnis" de Beethoven dirigida per Leonard Bernstein amb el cor i orquestra del Concertgebouw d'Amsterdam. Una gravació històrica de l'any 1978.
El pianista xilè Claudio Arrau considerava que Beethoven era el compositor "més humà i universal", per això la seva trobada amb Leonard Bernstein va donar com a resultat una gravació quasi espiritual del Concert per a piano i orquestra número 4 en sol major.
L'any 1958, el baríton Dietrich Fischer-Dieskau va esdevenir tota una referència en enregistrar amb molt de rigor un cicle lieder. De fet, el primer cicle lieder de la història, "An die Ferne Geliebte" de Beethoven. Des d'aleshores, la manera de cantar aquest repertori ha canviat totalment. T'ho expliquen Pedro Pardo i Albert Galceran en aquest capítol.
Aquesta setmana "Els homes clàssics" ens apropen a la figura del compositor txec Bohuslav Martinu, un home amb una vida intensa, marcada per l'exili i un catàleg immens que segueix les influències de la música que es fa al segle XX. Comencem pels primers anys de vida amb Albert Galceran i Pedro Pardo.
Aquesta setmana "Els homes clàssics" es fixen en la relació entre el cinema i la música clàssica, i per això se centraran en diverses pel·lícules que tenen grans obres de la música clàssica com a banda sonora, i no bandes sonores creades expressament per a la pel·lícula. El primer exemple és un dels més coneguts, l'icònic film "2001, una odissea de l'espai" de Stanley Kubrick.