Aquesta setmana "Els homes clàssics" ens apropen a la figura del compositor txec Bohuslav Martinu, un home amb una vida intensa, marcada per l'exili i un catàleg immens que segueix les influències de la música que es fa al segle XX. Comencem pels primers anys de vida amb Albert Galceran i Pedro Pardo.
ESCOLTA-HO ARAAquesta setmana "Els homes clàssics" es fixen en la relació entre el cinema i la música clàssica, i per això se centraran en diverses pel·lícules que tenen grans obres de la música clàssica com a banda sonora, i no bandes sonores creades expressament per a la pel·lícula. El primer exemple és un dels més coneguts, l'icònic film "2001, una odissea de l'espai" de Stanley Kubrick.
Milos Forman va retratar la vida de Mozart a través d'un biopic que ha rebut crítiques per com tracta la relació entre Mozart i Salieri, però més enllà d'això, quines obres de Mozart utilitza durant la pel·lícula i quin ús els hi dona? T'ho expliquen "Els homes clàssics".
La pel·lícula "El pianista" de Roman Polanski va rebre 3 premis Oscar, però cap per la banda sonora original. I és que tota la música que apareix en la pel·lícula és de Chopin, ja que es basa en la vida del pianista Vladislav Szpilman. Descobreix la seva increïble història amb l'Albert Galceran i el Pedro Pardo, "Els homes clàssics".
Amb l'excusa de parlar de les serenates, aquesta setmana "Els homes clàssics" parlaran de compositors poc presents al programa. Comencem per Josef Suk que, més enllà de ser el gendre de Dvorák, té un catàleg molt interessant, al qual l'Albert Galceran i el Pedro Pardo ens acosten.
Walter Piston, el gran teòric de l'harmonia, va ser un dels compositors més prolífics del segle XX i té una serenata per a orquestra que ens fa viatjar a la música americana del segle passat. Coneixem l'alumne de Nadia Boulanger i mestre de Bernstein amb Pedro Pardo i Albert Galceran.