"Els homes clàssics" no es mouen França tot i que viatgen en el temps per commemorar el 189è aniversari de Camille Saint-Saëns, la llarga vida del qual ens permetrà conèixer la música francesa del segle XIX. Amb Pedro Pardo i Albert Galceran comencem pels primers anys del que va ser tot un nen prodigi.
ESCOLTA-HO ARAEl 23 de setembre van morir Vincenzo Bellini (1835) i Maria Malibran (1836), però, més enllà de la coincidència en la data de la mort de tots dos, en el terreny personal també es van conèixer, admirar i influenciar. Aquesta setmana ens endinsarem en la relació entre el cèlebre compositor italià i la diva de l'òpera.
Malibran i Bellini es van conèixer a Londres: ella hi anava a cantar i ell, a supervisar una de les seves òperes. Segons sembla, el compositor es va fascinar per l'art de la diva, i ella es va enamorar de la música de Bellini. Tant és així que triaria una de les òperes de Bellini per fer el seu debut sonat al teatre més important del món, la Scala de Milà.
Malibran tenia una veu molt singular i personal, i segurament avui no cantaria papers com el de Norma (Bellini) tal com es fa en l'actualitat. Es canta igual ara que fa 200 anys? "Els homes clàssics" analitzen com ha evolucionat el cant al llarg dels anys.
Cantants com Maria Callas van marcar una nova manera de cantar, però també tenors com Gilbert Duprez van canviar la manera de cantar dels tenors per sempre més, o Glenn Gould va modificar la percepció que tenim de la música de Bach per sempre més. I tots ells no sempre van rebre el suport esperat.
Tota una setmana dedicada a la cantant Maria Malibran i al compositor Vincenzo Bellini que ens ha permès endinsar-nos en com s'interpreta la música, i com els gustos del públic condicionen l'art de la interpretació. Recupera els moments més destacats en el resum setmanal.