Entrevista a Tim Schafer

Gràcies a la passada edició de l'Art Futura, vam poder compartir un temps amb Tim Schafer, creador de Brütal Legend, Psychonauts i mític autor de Grim
4 min


Gràcies a la passada edició de l'Art Futura, vam poder compartir un temps amb Tim Schafer, creador de Brütal Legend, Psychonauts i mític autor de Grim Fandango o títols de l'època daurada de Lucas Arts.

Va ser una entrevista conjunta amb l'Albert García d'Eurogamer (gràcies per l'ajuda en la traducció) i en aquest enllàç podeu escoltar part de l'entrevista en audio, que ja hem penjat al podcast.





Generació digital - Creus que hi ha sentit de l'humor en els videojocs actuals?

Tim Schafer - La gent em pregunta molt sovint si crec que hi ha més jocs divertits que no pas terrorífics i seriosos. No sé perquè passa que hi hagi tan poc humor en els videojocs, però el que sí que crec és que els desenvolupadors fan el que realment els agrada fer i no han de limitar-se a fer jocs amb humor si no volen.

GD - Vas treballar molts anys a Lucas Arts. Es veia sovint a George Lucas per allà?

Tim Schafer - Vaig treballar 10 anys a Lucas Arts i el vaig veure 3 vegades (riures). Va venir en moments crítics quan estàvem treballant amb el Monkey Island i recordo que va mirar el joc i ens va comentar que havíem de donar-li més èmfasi al personatge que en aquella època no tenía ni nom. Li dèiem "The Guy" i més tard li vam donar el nom de "Guybrush". No ens ho varem treballar massa, no (riures). Realment, va ser una bona idea donar-li més protagonisme al personatge. Després va venir quan estàvem treballant amb Day of the Tentacle, i ens va demanar una còpia perquè li volía ensenyar a la seva filla. En aquella època estàvem molt contets amb aquest joc, perquè vam fer un salt qualitatiu molt important en el guió i la producció. Va tornar per darrera vegada quan estàvem amb Full Throttle. Era molt simpàtic, una mica tímid i estava molt ocupat. Segur que hagués vingut més si no fos una persona tant ocupada.

GD - La superfície de Brütal Legend comenteu és de 64 quilòmetres quadrats?

Tim Schafer - Si!

GD - Barcelona té 99 quilòmetres quadrats. És molt difícil treballar amb jocs amb aquestes superfícies jugables?

Tim Schafer - Si. Volíem que fos una superfície de joc gran, però que no semblés buida i que per allà on siguessis, hi hagués coses interessants per veure en un espai semblant, en grandaria, a la ciutat de San Francisco. Un gran espai que podíem omplir de coses relacionades amb el Heavy Metal.

GD - És veritat que cada nit jugues al Brütal Legend en xarxa?

Tim Schafer - Si. Fins que he arribat a Barcelona jugava totes les nits i quan torni a casa ho tornaré a fer amb la meva XBOX o la meva PlayStation. És realment divertit perquè no havía fet mai un videojoc amb mode multijugador. Sempre havía fet el joc, l'entregava i m'oblidava. Amb Brütal Legend jugo amb els jugadors, em comenten que els hi sembla el joc, em parlen de les seves estratègies i les tècniques per guanyar.

GD - Què es pot veure en el nou mapa descarregable "Tears of the Hextadon"?

Tim Schafer - Hi trobareu dos mapes més i tres destrals noves. Un mapa és Death's Fjord, un escenari amb neu i on es podran fer moltes estratègies i Circle of Tears que és un escenari força més boig. Són dos estils de jocs molt diferents. Hi haurà més material descarregable en un futur.

GD - L'Univers Brütal Legend sembla extret de qualsevol portada heavy metal.

Tim Schafer - Si. Quan pensàvem amb els personatges i objectes del joc sempre intentàvem extrapolar-los en una portada d'un Long Play. Hi ha unes regles que no es poden traspassar i que no són ilimitades, com passa per exemple en els món de fantasía tipus Tolkien on hi ha personatges que pots posar i d'altres no. El mateix passa amb el Heavy Metal, hi ha certs personatges que donen por i són brutals i que saben conviure amb coses modernes, tecnologia i motors amb druides i d'altres elements que són molt identificables.

Albert Murillo - Em signes aquest original de Grim Fandango per PC?

Tim Schafer - Oh! I tant !



Albert, Viva la Revolución!!!

Generació digital - Gràcies Tim pel teu temps.

Avui és notícia