
10 dels 11 morts en accidents de trànsit el primer semestre a Barcelona eren motoristes
En els primers sis mesos de l'any, han disminuït un 24% els accidents de trànsit a Barcelona respecte al 2019, l'últim any amb una mobilitat semblant a l'actual
11/07/2022 - 20.35 Actualitzat 11/07/2022 - 23.28
Els accidents de trànsit a la ciutat de Barcelona han disminuït un 24% en el primer semestre d'aquest 2022 respecte al 2019, quan teníem una mobilitat semblant a l'actual. Així i tot, les conseqüències dels accidents han estat més greus, amb 11 morts, tres més que el 2019.
De les 11 víctimes mortals, 10 són motoristes i l'altra és una dona que ha mort atropellada.
La Guàrdia Urbana ha destacat la reducció de sinistres de les bicicletes, de 420 a 339 respecte a l'any anterior, i l'increment de sinistres amb vehicles de mobilitat personal, amb 63 més que el 2021 i que va a l'alça des del 2019.
La manca d'atenció, causa principal de sinistralitat en els conductors
Les distraccions, l'alcohol i l'excés de velocitat continuen sent les causes més comunes dels accidents. També ho són no respectar distàncies i el gir indegut.
L'alcoholèmia, tot i no ser la causa principal dels sinistres, es presenta com un factor d'influència directa en els sinistres, que s'ha acreditat en 117.
El tinent d'alcalde de Seguretat i Prevenció, Albert Batlle, i la tinent d'alcalde i regidora de Mobilitat, Laia Bonet, han presentat aquest dilluns l'informe de sinistralitat de la ciutat i han expressat la seva preocupació pel repunt de víctimes mortals.
"Són xifres que no volem ni ens volem permetre"
"Treballem en mesures concretes que permetin encaminar-nos cap a la visió zero, zero morts per accident de trànsit, però també zero ferits greus", explica Laia Bonet.
Adrià Gomila, director del Servei de Mobilitat, ha detallat que "s'estan fent visites conjuntes on hi ha els sinistres mortals més greus per trobar què es pot millorar en aquests espais". Ha destacat les millores de seguretat que dels vehicles i les campanyes de comunicació i sensibilització adreçades als conductors.
En el marc del Pacte per la Mobilitat, la tinent d'alcalde ha anunciat que s'està treballant el Pla de la Moto, que té com a prioritats la conducció segura i la reducció de la sinistralitat, i que inclou la creació d'un Observatori de la Moto i campanyes de formació per a motoristes.
Aquestes mesures complementaran l'estratègia de radars i la labor de la Guàrdia Urbana. El cap de la Divisió de Trànsit i Seguretat Viària de la Guàrdia Urbana ha reiterat que el col·lectiu més vulnerable són els motoristes i ha remarcat el paper de les noves tecnologies en la seguretat, com la caixa negra o el detector de somnolència.
Per a Bonet, la falta de formació en termes de conducció és un dels problemes que implica que cada vegada hi hagi menys cotxes registrats a la ciutat, ja que hi ha menys persones que decideixen examinar-se per tenir el permís de conduir.
"Necessitarem garantir que aquesta formació existeix."
Una de les onze morts d'aquest primer semestre ha estat un vianant. La Guàrdia Urbana ha explicat que la majoria de sinistres als vianants es produeixen per no obeir els semàfors en vermell i per travessar el carrer fora dels passos habilitats.
Avui és notícia
El ministeri investiga si el brot de pesta porcina africana ha sortit d'un laboratori
Se sacrificaran i es comercialitzaran 30.000 porcs de granges a prop del focus de la pesta porcina
S'amplia la prohibició d'accés als espais naturals per la pesta porcina: consulta els 91 municipis
Illa esquiva les crítiques de l'oposició per la pesta porcina i diu que "les coses s'han fet bé"
El pes del sector porcí català: 4.260 milions d'euros de negoci a l'exterior