1000 DESPLEGAMENTS I UNA SOLA FRACTURA

La marca de roba per motoristes Dainese (que equipa per exemple Valentino Rossi i Pol Espargaró) celebrava ahir prop de Misano que el seu sistema d'airbag,
1 min
La marca de roba per motoristes Dainese (que equipa per exemple Valentino Rossi i Pol Espargaró) celebrava ahir prop de Misano que el seu sistema d'airbag, el D-air®, s'ha usat ja 1.000 vegades, tant al mundial com a les carreteres, i que han salvat 999 vegades els pilots i usuaris, amb una sola excepció...

L'única excepció afecta Pol Espargaró. El pilot del Yamaha Tech3 es va fracturar una clavícula al circuit de Qatar, al darrer dia de pretemporada del 2015, precisament l'any del debut a MotoGP. Aquest sistema d'airbag té la particularitat que es desplega a una velocitat de somni, i en el cas del Pol, la caiguda va ser tan "anormal" que l'electrònica no va interpretar que hi havia una situació de perill i que calia actuar.



Dainese va començar a invertir en aquesta tecnologia per als motoristes fa 15 anys, amb un producte que protegia la zona de les clavícules/espatlles. Ara les noves evolucions arriben a protegir tota la part davantera del cos. La casa italiana ha volgut celebrar l'estadística produint una armilla amb aquest airbag per al carrer.



Això va ser ahir, el dia que la competència (coincidència?), és a dir, Alpinestars (també italiana), comunicava que el seu sistema d'airbag per al carrer ha completat milers de quilòmetres de proves, tant en carreteres com en circuits del mundial, òbviament. La marca que equipa entre altres Lorenzo, Márquez, Pedrosa o Maverick Viñales fa més de 10 anys que investiga, i sobretot han volgut destacar una prova real de protecció en una caiguda en la persona de qui ha estat liderant aquest projecte. 
Com us podeu imaginar, cada marca, sense esmentar l'altra, diu que el seu sistema és el millor. Segur que tots dos són molt bons.

Avui és notícia