7.385.625 d'euros de promeses de donatius per a les lesions medul·lars i cerebrals adquirides

La xifra definitiva recaptada per La Marató 2010 es donarà a conèixer el 31 de març. L'edició d'enguany ha batut el rècord de participació social amb 1.245 activitats populars, que ja superen el milió d'euros recaptats. A més, el telèfon de donatius, el 905 11 50 50, va rebre un total de 125.439 trucades. La Marató va triomfar també a les xarxes socials: prop de 85 mil seguidors a Facebook i líder de l'Estat a Twitter.
3 min
La Marató 2010 va mobilitzar ahir el conjunt de la societat catalana assolint l'impressionant resultat de 7.385.625 euros, segons dades d'aquest migdia de la Fundació. Aquesta és, tanmateix, una xifra provisional, que es veurà incrementada amb els donatius que arribin a través de Servicaixa fins el 31 de gener i mitjançant el compte corrent, fins el 31 de març, quan es fa el tancament definitiu d'aquesta edició. El programa, de 15 hores en directe i presentat per Albert Om, va arrencar a les 10 del matí i va acabar a la 01.45 h. Amb la seva particular fórmula, que combina divulgació, sensibilització i entreteniment, La Marató 2010 ens va acostar a la vessant humana i mèdica de les lesions medul·lars i cerebrals adquirides a través de persones que les pateixen i de metges especialistes i shows científics. L'entreteniment i l'espectacle van tenir com a protagonistes gran part dels intèrprets del Disc 2010 i altres artistes i personatges coneguts. L'espai va tenir 438.000 espectadors de mitjana, amb una quota global del 21,12%. Les connexions en directe ens van permetre conèixer algunes de les 1.245 activitats populars organitzades de forma espontània per la societat. Aquesta imponent xifra d'actes ha batut tots els rècords en quant a participació ciutadana entorn de La Marató. Fins al moment, aquesta mobilització popular ha aconseguit sumar 1.028.770 euros al marcador de La Marató 2010. Catalunya Ràdio va tenir un paper destacat durant la jornada amb un programa en directe, de 9 a 14 h, des de La Maquinista, conduït per Tatiana Sisquella. El centre comercial va acollir una multitudinària activitat, que va acabar amb la flashmob del tema "Seré feliç", interpretat en directe per Susana Bey i ballat per 2.500 persones. Des de les 5 seus telefòniques, Fira de Barcelona, Plató 4 de TVC a Sant Joan Despí, Universitat de Lleida, Port de Tarragona i Auditori de Girona, més de 2.500 voluntaris van atendre un total de 125.439 trucades al telèfon 905 11 50 50, número que suposa 15.834 més que l'any passat La Marató també va experimentar ahir una gran explosió de participació a les xarxes socials El grup d'amics al Facebook va créixer amb 15.000 nous fans al llarg del programa i La Marató va ser el tema més twittejat en l'Estat espanyol. Aquesta ha estat, en definitiva, una Marató de rècords, començant pel Disc, que en un sol dia va vendre 150.000 còpies, convertint-se en el disc més venut de La Marató de TV3. Destinació dels fons recaptats Els més de 7 milions d'euros recaptats per La Marató 2010 permetran finançar projectes de recerca biomèdica sobre lesions medul·lars i cerebrals adquirides. El proper mes de febrer del 2011, la Fundació La Marató de TV3 obrirà a convocatòria pública per a la presentació d'aquests projectes. La data concreta s'anunciarà a través dels mitjans de comunicació i del web: www.tv3.cat/marato Després de 19 anys i una trajectòria molt sòlida que han permès finançar 535 projectes de recerca biomèdica La Marató de TV3 ha tornat a acomplir el seu doble objectiu: sensibilitzar la població envers unes malalties que afecten milers de persones i impulsar la recerca biomèdica gràcies als fons recaptats.

Avui és notícia