Accident d'Air India: l'informe preliminar apunta a un tall de combustible durant l'enlairament
Un error en el subministrament de combustible seria la causa de l'accident de l'avió d'Air India en què van morir 260 persones. Així ho assenyala l'informe preliminar de l'Oficina d'Investigació d'Accidents Aeris de l'Índia (AAIB), publicat aquest dissabte, just un mes després del sinistre.
L'aparell, un Boeing 787-8 Dreamliner, va estavellar-se sobre una zona habitada poc després d'enlairar-se de l'aeroport indi d'Ahmadabad amb destí Londres, el 12 de juny.
"Els interruptors de tall de combustible dels dos motors van ser accionats gairebé simultàniament tres segons després de l'enlairament, fet que va deixar els motors sense propulsió i va causar una ràpida pèrdua d'altitud."
L'informe detalla que a la gravació de les converses de la cabina se sent com "un dels pilots pregunta a l'altre perquè ha tallat el subministrament de combustible, i que aquest respon que no ho ha fet".
També que, poc després del tall, els interruptors van tornar a la posició de funcionament i els motors van començar a reiniciar-se, però que l'avió ja havia perdut massa altitud.
Al cap d'uns segons, se sent un dels pilots emetent el missatge d'emergència: "Mayday, mayday, mayday".
Totes aquestes dades van poder ser recuperades de les caixes negres.
L'informe preliminar no estableix responsabilitats ni dels fabricants de l'avió ni dels motors, ni arriba a cap conclusió sobre les causes definitives de l'accident.
"La investigació continua i l'equip d'investigació revisarà i examinarà altres proves, gravacions i informació que s'està demanant a les parts interessades."
Recorda, això sí, que "els interruptors [de tall de combustible] estan ubicats en la consola central de la cabina, protegits per una barra metàl·lica i un mecanisme de seguretat per evitar-ne l'activació accidental".
Lluny de resoldre els dubtes, per tant, l'informe preliminar sobre les causes de l'accident del vol AI171 en genera de nous, que la investigació en curs haurà de resoldre.
