L'estació va entrar en servei amb l'obertura del ramal entre Montcada Bifurcació i Les Franqueses (@modernillo_vintage, Instragram)

Adif enderroca l'estació de Parets del Vallès del 1886 pel desdoblament de l'R3

Veïns de la població lamenten els pocs esforços que s'han fet per salvar aquest edifici històric de 139 anys
Redacció
1 min

Les obres de desdoblament i millora de la línia R3 de Rodalies han causat la pèrdua d'un edifici històric de 139 anys, l'estació de Parets del Vallès.

L'enderrocament d'aquest patrimoni ferroviari de 1886 formava part del pla d'Adif per millorar la línia, i s'ha executat aquesta setmana.

Els ciutadans de Parets que demanaven que es conservés l'edifici com una part de la nova estació que s'hi ha de construir lamenten que el projecte no ha trobat una solució com la que s'ha fet a Montmeló, on l'han convertit en un espai jove.

Així, fa dos dies les excavadores van fer desaparèixer l'antiga estació per sempre, i les imatges han quedat per a la història.

L'estació de Parets va entrar en servei l'any 1886, amb l'obertura del ramal entre Montcada Bifurcació i Les Franqueses.

L'edifici conservava l'estil de les estacions de la xarxa ferroviària de fa més d'un segle, quan es va estendre la xarxa de trens pel territori. Era un edifici de maó vermell, de dues plantes, amb finestres i portes emmarcades en blanc, que conservava el seu rètol original, de rajoles de ceràmica blanca amb el nom de l'estació en lletres blaves.

L'exalcalde i cap de l'oposició de l'Ajuntament de Parets, Jordi Seguer, també ha recollit el moment a Facebook i ha acusat de falta de sensibilitat Adif, el govern espanyol i el consistori pels pocs esforços que han fet per salvar l'edifici.

Avui és notícia

Més sobre Renfe

Mostra-ho tot