El pont de Riba-roja d'Ebre que no du enlloc podria tenir carretera 20 anys després
Una nova carretera reduirà en 20 km el trajecte entre Riba-roja d'Ebre i la Granja d'Escarp, al Segrià. Fins ara, la via finalitzava en un pont que van construir fa 20 anys i no portava enlloc.
Actualment s'han de recórrer 50 km, distància que es reduirà a 27 quilòmetres amb la nova via. Territori ha adjudicat el projecte i la inversió és de 40 milions d'euros.
La nova carretera, molt reclamada pel territori, permetrà connectar més directament aquests municipis, escurçar recorreguts, millorar les condicions en la conducció i dotar d'una altra sortida a Almatret, que a dia d'avui només està comunicada per l'LV-7046. Així mateix, per a la població de Riba-roja d'Ebre, la carretera representarà una nova comunicació cap al nord-est.
Un pont sense carretera
Segons explica l'Ajuntament de Riba-roja, d'aquesta manera el pont sobre el riu Ebre, inaugurat l'any 1977, deixarà de ser el pont que no du enlloc, l'únic pont del país que té un pont sense carretera, després de més de 20 anys d'espera per a una infraestructura que forma part del Pla d'Evacuació Nuclear de Tarragona (PENTA) i que al seu dia es va construir per donar sortida cap al nord en cas d'accident nuclear.
Les reivindicacions d'aquesta via, però, venen de més lluny, i es remunten als anys 30, a l'època de la Segona República.
La secció de la nova carretera serà de vuit metres i estarà formada per dos carrils de 3,5 metres i dos vorals de 0,5 metres d'amplada. El traçat s'inicia al pont sobre l'Ebre de Riba-roja i finalitza en una rotonda de l'LP-7041, que dona entrada a la Granja d'Escarp.
A més dels municipis esmentats, també abasta els d'Almatret i Seròs.
