Netflix Warner HBO
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Nou atac israelià Gaza
ES-Alert dana
Federica Mogherini
Matthew Perry
Flick Barça prèvia Betis
Eric Garcia renova Barça
Hugo Mallo abús sexual

Air Europa acorda un ERTO que afectarà 4.000 treballadors fins a finals de setembre

La mesura afecta tripulants de cabina i personal de terra, mentre l'empresa matriu negocia per aliar-se amb Iberia

Redacció/Agències

29/03/2022 - 19.31 Actualitzat 29/03/2022 - 19.31

Air Europa ha acordat amb els sindicats un ERTO per causes econòmiques, tècniques, organitzatives o de producció que afectarà 4.000 treballadors fins al 30 de setembre.

L'ERTO, que es posarà en marxa l'1 d'abril, afectarà tripulants de cabina i personal de terra, però no els pilots, perquè no han arribat a cap acord amb la companyia.

Air Europa tenia fins ara un ERTO per força major derivat de la situació de la pandèmia, però aquest tipus d'expedients s'eliminen a partir d'aquest dimecres. És per això que moltes companyies que estaven en aquesta situació han estat negociant per fer un ERTO per motius econòmics.

L'aerolínia opera ara mateix amb gairebé un 50% menys de la flota, motiu pel qual també justifica l'ERTO, que tindrà uns nivells de desafectació d'entre el 70% i el 90%.


Negociacions per poder-se aliar amb Iberia

Air Europa ha estat una de les companyies més afectades per la pandèmia i actualment està immersa en negociacions sobre el seu futur i una possible aliança amb Iberia.

International Airlines Group (que és la fusió entre Iberia i British Airways) i l'empresa matriu d'Air Europa, Globalia, han arribat a un acord pel qual els primers concediran als segons un préstec no garantit de 100 milions d'euros a set anys amb l'opció de convertir-lo en una participació de fins a un 20% del capital d'Air Europa.

L'acord preveu un període d'exclusivitat d'un any mentre es duen a terme les converses i va acompanyat, entre altres, d'un dret a igualar qualsevol oferta de tercers per l'aerolínia els pròxims tres anys.

L'operació ha de rebre l'aprovació dels bancs que van facilitar el contracte de préstec parcialment garantit per l'Institut de Crèdit Oficial (ICO) i de la Societat Estatal de Participacions Industrials (SEPI).

El govern espanyol va injectar 615 milions d'euros a l'aerolínia de Globalia mitjançant un préstec avalat per l'ICO per un import de 140 milions i un rescat de 475 milions autoritzat per la SEPI.