Air France canviarà els sensors de velocitat dels Airbus A330 i A340

El sindicat majoritari d'Air France ha revelat que la companyia està disposada a canviar les sondes de control de velocitat dels seus Airbus A330 i A340, després de l'accident del vol provinent de Rio de Janeiro. Segons el portaveu del sindicat, l'empresa els ha convocat aquesta nit per dir-los que el canvi es produirà "en els pròxims dies". D'aquesta manera, aturen la intenció d'alguns pilots de negar-se a pilotar cap d'aquests aparells fins que no s'hagin aclarit les causes del sinistre.
1 min
Després que aquest dilluns els pilots d'Air France amenacessin de no pilotar els Airbus A330 i A340, l'aerolínia ha reaccionat i els ha proposat un calendari per canviar les sondes de velocitat, unes sondes que estan al centre de totes les mirades, ja que es creu que podrien tenir alguna cosa a veure amb l'accident del vol que va caure a l'Atlàntic amb 228 persones a bord quan feia el trajecte Rio de Janeiro - París.

Els anomenats "pitots" se situen a la part davantera de l'aparell i tenen com a finalitat mesurar la velocitat de l'avió. Ara, s'han convertit en un element fonamental de la investigació del sinistre. Tot plegat, després que Air France va reconèixer que des del maig del 2008 es constatessin "incidents de pèrdues d'informació anemomètrica en altura de creuer" als models A340 i A330. La companyia francesa té actualment 15 A330 i A340.

La investigació, però, continua sense aclarir si les sondes de velocitat van ser determinants o no en l'accident. Mentrestant, al Brasil avui està previst que comencin les feines d'identificació dels 24 cadàvers recuperats, 8 dels quals s'han trobat aquesta matinada.

Avui és notícia