Alerten que els estudiants catalans són molt fluixos en matemàtiques
Els estudiants que arriben a la selectivitat són fluixos en matemàtiques; si més no això és el que indiquen els mals resultats que hi ha hagut en aquesta última convocatòria a Catalunya, en la qual han obtingut un 3,6 de nota mitjana. La situació és preocupant per als alumnes, en primer lloc, però també per als mestres de secundària -que queden en mal lloc- i per a la Universitat, que es troba cada curs amb estudiants mal preparats en aquest terreny. Per això ja es treballa en diverses iniciativesa amb vista al futur. De fet, molts dels estudiants matriculats en carreres tècniques necessiten reforç de matemàtiques, ja que tenen poca capacitat d'abstracció i de raonament deductiu.
2 min
Tot i accedir a les carreres de ciències pures o d'enginyeria que han escollit, una bona part dels estudiants que es matriculen en els primers cursos de la Universitat Politècnica de Catalunya necessiten fer sessions de reforç, durant el primer quadrimestre, per potenciar els seus coneixements de matemàtiques. Són fluixos en la capacitat d'abstracció i de raonament deductiu. Una de les raons dels fracassos en els primers anys universitaris, segons els docents, és que la cultura de l'esforç ha baixat molt. En defensa de l'estudiant que vol entrar a la universitat respecte al de fa uns anys, s'ha de dir que té més aptituds en altres matèries. Les matemàtiques són un llenguatge, com ho és la música. I, per definició, requereixen una assimilació pedagògica lenta. La Universitat Politècnica de Catalunya ha aprovat per a l'any que ve un pla d'acció tutorial i una oferta semipresencial per ajudar els estudiants en la metodologia d'estudi. I, en el fons, perquè entengui i aconsegueixi demostrar fórmules matemàtiques. Els professors de secundària debaten el fracàs en matemàtiques A l'escola d'estiu del campus universitari de la Vall d'Hebron s'hi han inscrit aquest any 1.200 professors de secundària. Aquesta vegada, els de matemàtiques tenen una preocupació afegida a la d'altres anys: els mals resultats de la selectivitat, amb un 3,6 de nota mitjana. Però els ensenyants de matemàtiques atribueixen també el fracàs a raons que depassen l'organització dels plans d'estudis El 2010 la Unió Europea vol augmentar un 15% el nombre de titulats en ciències, un objectiu que les universitats veuen difícil de complir.