Atemptats de París: Els mitjans de la CCMA, referents informatius
Poc després que es tinguessin les primeres informacions dels atemptats terroristes a París, els mitjans de la CCMA van alterar les seves programacions habituals i van oferir diferents especials seguint, minut a minut, els esdeveniments, mentre desplegaven un operatiu especial, amb el desplaçament d'enviats especials a la capital francesa per reforçar els corresponsals. Els oients, espectadors i internautes van poder seguir l'evolució dels fets des del primer instant en programes com l'especial conduït per Kílian Sebrià, a Catalunya Ràdio, o l'informatiu conduït per Esteve Soler que es va oferir simultàniament a TV3 i el 3/24, que va registrar un 8,2% de quota a TV3 i un 6,2% al 3/24, canal que, en conjunt, va tenir una quota del 2,4%.
La repercussió de l'atemptat als mitjans digitals de la CCMA ha estat important i hi ha hagut un gran seguiment, tant de les notícies publicades, amb moltes pàgines vistes, com dels vídeos de les informacions o el seguiment dels canals en directe.
Des de les 22.00 del divendres i durant tot el dissabte els dos dies amb major demanda hi va haver gairebé 300.000 usuaris únics que van visitar el portal de TV3 i Catalunya Ràdio. L'audiència del portal es va duplicar respecte a un dissabte convencional, i la secció de Notícies va multiplicar per quatre l'audiència mitjana. Gairebé 40.000 usuaris únics van seguir la informació sobre els atemptats a través de l'emissió per internet dels canals TV3 i 3/24. L'hora de més audiència va ser divendres a les 00.00, quan hi havia 10.000 usuaris únics veient l'emissió per internet.
El vídeo "El moment de l'atac a la sala Bataclan", que recull l'enregistrament que un periodista va poder fer de la sortida d'alguns ostatges per la porta del darrere de la sala de concerts, ha estat el més vist durant del cap de setmana, amb diferència, en el servei de vídeos a la carta, i ha superat les 71.000 reproduccions.
Pel que fa a les xarxes socials, les publicacions del 3/24 a Facebook sobre els atacs s'han vist 2.630.000 vegades des de divendres al vespre i les de TV3, 2.103.00. En total 4.733.000. A Twitter, les piulades del 3/24 sobre els atemptats han obtingut 3.680.000 impressions.
Les publicacions sobre els atemptats que Catalunya Ràdio ha fet a Facebook s'han vist 22.600 cops. En el cas dels perfils de Twitter de Catalunya Informació, la cobertura ha obtingut 263.500 impressions, i en el perfil d'informació internacional, la Cati_mon, n'ha obtingut 215.000. En total, 478.500.
En conjunt, la cobertura de les diferents marques de la CCMA a les xarxes ha sumat més de 8.914.100 impressions, l'equivalent de pàgines vistes en l'entorn web.
Quant al seguiment televisiu, TV3 va liderar l'audiència del dissabte amb una quota del 13%, mentre que el 3/24 obtenia una quota del 2,7%. Els programes més vistos del dia van ser els "Telenotícies". L'edició del "Telenotícies cap de setmana vespre" la van seguir 585.000 espectadors, amb una quota del 23,6% i va ser el programa més vist, seguit per l'edició del "Telenotícies cap de setmana migdia", que va tenir 515.000 espectadors i una quota del 25,1%. Al matí, l'especial informatiu de TV3 va liderar durant tota la seva emissió i va tenir una quota del 16,2%, set punts al davant d'A3, la segona cadena més vista el matí de dissabte. Aquest mateix especial va registrar una quota del 4% al canal 3/24.
Ahir diumenge, el programa més vist va tornar a ser un informatiu, en aquest cas el "Telenotícies cap de setmana vespre", que va tenir una audiència de 741.000 espectadors i una quota del 23,2%. L'edició del "Telenotícies cap de setmana migdia" va tenir 490.000 espectadors i una quota del 23,6%, i va ser el tercer programa més vist del dia, seguit per la reemissió del treball "A la recerca del Paradís", que va oferir el programa "30 minuts", que va tenir 462.000 espectadors i una quota del 14%. També cal destacar l'audiència de "L'entrevista del diumenge", que va tenir com a convidat el conseller d'Interior. L'entrevista, que es va emetre simultàniament per TV3 i el 3/24 a les 8.00 h del matí, fora del seu horari habitual, la van seguir 85.000 espectadors i va tenir un 34,3% de quota de pantalla.
