Aterra als cinemes europeus el film més car de la història del cine espanyol: "Planet 51"

Aquesta és la història d'un astronauta que arriba a un planeta llunyà i, per sorpresa seva, troba que els habitants no són tan diferents dels humans. Una altra cosa és la rebuda que l'espera a ell. Així arrenca "Planet 51", que des d'aquest cap de setmana ja es pot veure a les sales de cinema de tot Europa. Es tracta del film més car de la història del cinema espanyol, un film d'animació que arriba amb xifres de vertigen: ha costat 55 milions d'euros més 150 milions només en promoció. Ni la multimilionària "Ágora" d'Amenábar pot seguir l'estela d'aquests números, que tenen un objectiu molt clar: mirar de competir de tu a tu amb l'animació de Hollywood.
2 min
Des de la productora Ilion, a Alcobendas, i amb molta il·lusió, ofici i, sobretot, suport econòmic, els directors de "Planet 51", Marcos Martínez, Jorge Blanco i Javier Abad, han conduït de forma decidida el seu projecte. Un film espanyol que no es conforma a fer-se un bon lloc a les cartelleres de l'Estat, sinó que ha tocat totes les tecles per abordar directament el Planeta Hollywood. De fet, el film es va estrenar als Estats Units una setmana abans de fer-ho fins i tot a Espanya.

Ara que, per plantar-se davant les grans "majors", millor presentar-s'hi amb la seva bandera, amb vestit i escut de la NASA i amb l'anglès com a idioma original. Si, a més, es disposa de Joe Stillman, guionista de "Shrek", les possibilitats d'èxit augmenten, encara que els personatges tinguin, sospitosament, color verd i antenes.

Però aquí s'acaben les similituds amb el cèlebre ogre. I és que "Planet 51" planteja una original invasió alienígena, però a la inversa. Ara són els àliens els que se senten hostilment envaïts per un humà astronauta d'ofici.

"Planet 51" és també un macroproducte amb més de 200 milions d'euros d'inversió. Videojocs, aplicacions de programari i mòbil, una invasió de "merchandising Made in Spain". Ambició sense límits que, fins i tot, aspira a no sentir-se com un àlien enmig de la catifa més desitjada, la dels Oscars.

Tècnicament es tracta d'una cinta impecable i un salt increïble pel que fa a l'animació a Espanya. Diuen els experts que no té res a envejar als grans d'aquesta indústria com Pixar/Disney o DreamWorks, i que pot competir sense complexos amb pel·lícules ja mítiques com "Sherk", "Up" o "Toy Story". Les crítiques no són tan positives quan parlen de la història, que titllen de falta de carisma i ànima.

Avui és notícia