El carrer Aragó de Barcelona (panoramio)

Barcelona instal·larà 20 radars fixos més en carrers molt transitats

L'objectiu del consistori és que en el 75% dels carrers de la ciutat el límit permès sigui de 30 km/h
Marta Catafal
3 min

La Guàrdia Urbana de Barcelona multa cada dia 951 conductors per córrer massa. L'excés de velocitat preocupa l'Ajuntament, sobretot en aquells carrers on se sobrepassa el límit permès de 50 km/h, cosa que representa gairebé el 25% dels carrers de la ciutat.

Per revertir la sinistralitat i obligar els conductors a respectar la velocitat, s'instal·laran 20 radars fixos en vies tan transitades com el carrer Aragó, Balmes, Urgell, València o la Gran Via. Un tipus de radars que fins ara només es troben als accessos a Barcelona i a les rondes.

La regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, nega que la intenció sigui recaptar:

No és una mesura recaptatòria, és una mesura de salut. Tot el que signifiqui reduir la velocitat és una mesura de salut. És una mesura per afavorir que no hi hagi tants sinistres a la nostra ciutat.

Rosa Alarcón ha explicat que tenir un impacte circulant a 50 km/h representa un 45% de possibilitat de morir, mentre que en un accident anant a 30 km/h la possibilitat de mortalitat es redueix fins al 5%.

La idea de l'Ajuntament és anar reduint la velocitat als carrers i que en el 75% dels carrers de la ciutat el límit permès sigui de 30 km/h.

22 morts l'any passat

L'anunci de la col·locació dels nous radars s'ha fet durant la presentació del balanç de la sinistralitat, que va tancar l'any amb 22 morts, un més que el 2018.

El 2019, la majoria de les víctimes mortals, 14, van ser motoristes; 5 van ser vianants, un conductor d'un turisme, una passatgera d'autobús i un ciclista.

Pel que fa al nombre d'accidents, el 2019 va tancar amb un lleuger augment del 0,77%. La Guàrdia Urbana va intervenir l'any passat en un total de 9.251 sinistres amb víctimes.

Respecte al nombre de ferits, la xifra es manté, 11.832, i es redueix el nombre de ferits greus, un 15% respecte al 2018.

El cap de la Guàrdia Urbana de l'Ajuntament de Barcelona, Pedro Velázquez:

Les xifres representen una contenció respecte a l'any 2018, però són prou importants per mantenir l'atenció. Cada dia, a la ciutat hi ha 25 sinistres i 32 persones que resulten ferides.

Es multipliquen per 4 els accidents amb patinets implicats

Una xifra que crida l'atenció és l'increment de patinets implicats en accidents de trànsit; en concret, s'han multiplicat per quatre aquest tipus de sinistres. L'any passat, més de mig miler dels anomenats vehicles de mobilitat personal com els "segways" o els patinets van tenir algun sinistre, i 20.000 d'aquests vehicles van ser sancionats, molts per circular per fora dels carrils bici. La multa en aquests casos és de 500 euros.

Els patinets elèctrics compartits han estat els que han rebut més sancions, la majoria per mal estacionament.

La regidora de Mobilitat ha explicat que, mentre s'espera que la Direcció General de Trànsit publiqui una normativa sobre l'ús del patinet, és recomanable que els que en són usuaris utilitzin el casc i tinguin una assegurança.

Avui és notícia