Barcelona prohibeix obrir nous bingos i cases d'apostes durant un any
Fre als bingos i les cases d'apostes a Barcelona. L'Ajuntament prohibeix durant un any obrir-ne de nous i en limitarà la publicitat tant al carrer com a la xarxa de transports, al bus o al metro. Amb aquestes mesures, vol preservar la salut i evitar addiccions.
Barcelona ha declarat així la tolerància zero al joc presencial i també online pels efectes negatius que té sobre la salut dels jugadors, sobretot dels més joves.
El nou pla apostarà pel decreixement: quan se'n tanqui un no se'n podrà obrir un altre. També s'evitarà que siguin a prop d'equipaments sensibles, com centres docents i sanitaris.
A Barcelona hi ha 53 locals d'aquest tipus: 35 salons de joc, 17 bingos i 1 casino.
L'Ajuntament prohibirà la publicitat als autobusos
Sense llicències i una normativa més dura
L'Ajuntament prepara una nova normativa que volen que sigui més restrictiva que la vigent de la Generalitat. Des d'avui i durant un any, no es donarà cap més llicència per a noves sales de joc, casinos i bingos.
Janet Sanz, tinenta d'alcaldia de Mobilitat, Urbanisme i Ecologia de l'Ajuntament de Barcelona, ha explicat que l'objectiu és que cada vegada hi hagi menys locals d'aquesta naturalesa:
No hi haurà ni una casa d'apostes més a la ciutat de Barcelona, però, a més a més, volem que decreixin. D'una banda, per totes aquelles que tanquin i, de l'altra, perquè volem ser més restrictius amb les distàncies. Algunes quedaran fora de la regulació i, d'aquestes, estudiarem totes les formes jurídiques i tècniques per tal de determinar si han d'existir.
Janet Sanz, tinenta d'alcaldia Mobilitat, Urbanisme i Ecologia Ajuntament Barcelona
Restriccions en la publicitat
Per combatre el joc online, l'Ajuntament no permetrà que des de TMB o en espais públics de la ciutat s'anunciï aquesta activitat.
Tampoc deixarà que des d'equipaments municipals es connectin els usuaris a pàgines d'apostes en línia. Aquesta prohibició també l'hauran de complir les empreses que es presentin a concursos públics o quan es demanin subvencions.
Però no pot impedir, per exemple, que gairebé la meitat de la publicitat de joc online s'emeti per televisió abans de les 10 de la nit. TV3 i Catalunya Ràdio ja ho van deixar de fer.
Per això demana que tant l'Estat com la Generalitat endureixin la legislació, sense oblidar que molts anuncis els fan personatges de referència dels joves, tal com ha explicat la regidora de Salut de l'Ajuntament de Barcelona, Gemma Tarafa:
Un 7% dels anunciants de jocs d'apostes o apostes online són jugadors de futbol, un 4 % són referents socials per als nostres joves i un 36% són un sac d'altres tipus de referents entre els quals hi ha presentadors de televisió o altres persones importants de la nostra ciutat.
El percentatge de joves d'entre 14 i 18 anys que fan apostes online dobla el del conjunt de la població.
