Brussel·les multa X, abans Twitter, amb 120 milions per enganyar amb la marca blava de verificació
La Comissió Europea imposa una multa de 120 milions d'euros a la xarxa social X (abans Twitter) per violar les obligacions de transparència previstes en la llei europea de serveis digitals.
Brussel·les multa X pel "disseny enganyós" de la marca blava de verificació de comptes que la plataforma utilitza ara per identificar els comptes de pagament. Una marca que els usuaris percebrien com un senyal d'autenticitat, malgrat que el seu accés és discrecional.
Altres irregularitats relacionades amb la marca de verificació que hauria comès X són la falta de transparència del seu repositori publicitari i la falta d'accés a dades públiques per als investigadors.
Segons l'argumentació de la Comissió Europea, l'empresa d'Elon Musk incompleix les obligacions de transparència que marca la llei europea de serveis digitals.
Després d'un any i mig d'investigació, conclouen que X comet un frau que "exposa als usuaris a estafes, inclosa la suplantació d'identitat i altres formes de manipulació" perquè diuen que "qualsevol pot pagar" per aconseguir la coneguda marca blava sense que hi hagi cap mena de verificació del perfil.
La sanció que ara imposa Europa a la companyia equival a un 5 % de la facturació de la xarxa social que Elon Musk va comprar l'octubre de 2022 per 44.000 milions de dòlars.
En aquell moment, el llavors comissari europeu de Mercat Interior, Thierry Breton, ja va alertar Elon Musk que la companyia hauria "de volar" respectant les lleis de la UE (en referència a l'antic logo de Twitter, l'ocell blau).
L'executiu comunitari va iniciar una investigació sobre la verificació dels comptes de pagament de la plataforma el juliol de 2024. Volien dilucidar si afectava negativament la capacitat dels usuaris de prendre decisions "lliures i informades".
La vicepresidenta de Sobirania Tecnològica, Seguretat i Democràcia de la Comissió, Henna Virkkunen, ha dit que "enganyar els usuaris amb marques de verificació, ocultar informació als anuncis o excloure els investigadors són pràctiques que no tenen cabuda a Internet a la Unió Europea".
