Només hi haurà un tren per hora de l'R4 entre Vilafranca del Penedès i Martorell Central i la resta del servei es farà en autobús (Arxiu/ACN)

Canvis a l'R4 de Rodalies entre Vilafranca i Martorell Central fins al setembre per obres

Només hi ha un tren per hora i sentit i la resta del servei es fa amb autobusos, que han anat pràcticament buits per falta d'informació i descoordinació d'horaris: "Això és un xou"
Redacció
3 min

Des d'aquest dilluns fins al 28 de setembre, els trens de l'R4 amb origen i destinació a Vilafranca del Penedès comencen i finalitzen el seu recorregut a l'estació de Martorell Central, pels treballs de substitució d'un carril.

En aquests tres mesos, l'oferta ferroviària es redueix a un tren per hora i sentit entre Vilafranca i Martorell, amb circulació per via única. La resta del servei es fa per carretera amb busos llançadora, una alternativa que de moment no està funcionant.

La descoordinació d'horaris entre el servei suprimit i la proposta alternativa, el fet que surtin des de l'estació d'autobusos i en un horari diferent del que ho feia el tren, i la falta de cartells explicatius i de personal informador està deixant els primers busos buits.

Dels tres primers autocars que han sortit des de la capital de l'Alt Penedès aquest dilluns al matí, al primer només hi han viatjat cinc persones, i els altres dos han marxat completament buits.

Entre els usuaris consultats, la resignació és el sentiment majoritari: "La falta de trens i les incidències són el nostre pa de cada dia", es lamenten.

"És un pal. Bus, tren, bus. Això és un xou", diu la Sílvia, una de les usuàries afectades.

Renfe ha programat fins a 277 busos llançadora a la setmana, la majoria dels quals no faran parades. En concret:

  • Hi ha busos llançadora, sense parades, entre Vilafranca del Penedès i Martorell Central, que faran el trajecte per carretera en un temps estimat d'uns 30-45 minuts.
  • I busos de reforç en hora punta, amb parades a Gelida, Sant Sadurní d'Anoia, Lavern-Subirats i la Granada. Serà a les tardes, de 18.00 a 21.00.

"Una murga"

La majoria d'usuaris no eren conscients que s'havien habilitat autocars alternatius per a fer el trajecte afectat per les obres. Entre els pocs que sí que sabien que podien anar de Vilafranca a Martorell en bus alternatiu per després continuar el trajecte a Barcelona amb tren, l'opinió generalitzada és que el canvi "és una murga". I prefereixen esperar a l'andana fins que arribi un Rodalies.

La resignació i el conformisme són la sensació majoritària entre tots els passatgers que esperen a l'estació. El Sergio, que havia d'agafar un vol al Prat per anar a Lisboa, ha lamentat que els retards siguin habituals i ha explicat: "Sempre cal tenir preparada alguna aplicació tipus Uber per si al final s'ha de córrer".

La Magda ha assegurat que el tall parcial que comença aquest dilluns és "una incidència més" d'un reguitzell de retards que tenen ja interioritzats, "com el tren de les 8.22, que encara no he vist passar ni un dia en el que portem d'any".

El pla alternatiu de transport es reforçarà al setembre amb l'inici del nou curs escolar per adaptar-lo a l'augment de passatgers després del període de vacances.

La modificació del servei només afecta els trens de l'R4 que surtin o acabin recorregut a Vilafranca del Penedès. Els trens de l'R4 que fan el recorregut complet, des de Sant Vicenç de Calders fins a Terrassa - Estació del Nord mantindran l'horari habitual.

Avui és notícia

Més sobre Renfe

Mostra-ho tot