Catalunya Ràdio, amb 568.000 oients diaris, acaba la temporada com a líder destacada

CATALUNYA RÀDIO, amb 568.000 oients diaris, acaba la temporada com a líder destacada i es distancia de la segona i la tercera emissores més escoltades del país en 86.000 i 220.000 oients, respectivament.
3 min
Segons els resultats de la segona onada de l'Estudi General de Mitjans, Catalunya Ràdio també millora l'audiència de fa un any en un 9% i incrementa el nombre d'oients en la majoria de franges horàries.
"El matí de Catalunya Ràdio", amb 412.000 oients cada dia, és el programa més escoltat del país. El magazín d'Antoni Bassas obté 13.000 oients més que en la primera onada del 2008 i té una diferència de 140.000 i 203.000 respecte dels seus principals competidors.
"Problemes domèstics", amb Manel Fuentes, assoleix els seus millors resultats, amb 123.000 oients. En té 22.000 més que en la primera onada del 2008 i 24.000 més que a finals de la temporada 2006-2007.
"L'oracle" es manté líder en la seva franja horària, amb 47.000 oients cada dia, i incrementa la seva audiència en 10.000 oients en relació amb el final de la temporada passada. "L'ofici de viure" també és el programa més escoltat de vuit a nou del vespre, amb 52.000 oients diaris, més del doble que fa un any. Gaspar Hernàndez ha superat l'audiència de l'onada anterior en 14.000 oients.
El magazine de tarda "On vols anar a parar?", amb Llucià Ferrer, obté els millors resultats de la seva història. Assoleix els 88.000 oients diaris i retalla diferències respecte dels seus principals competidors, situant-se a només 2.000 oients del segon programa més escoltat en la seva franja horària.
A la nit, "El cafè de la República" té 62.000 oients cada dia, amb un increment de 16.000 respecte de l'última onada de l'EGM i de 19.000 si es compara amb l'audiència de finals de la temporada anterior. El programa de Joan Barril se situa com el segon informatiu de nit més escoltat a Catalunya amb els millors resultats de la temporada.
"Els millors anys de la nostra vida", amb Bernat Soler, amb 64.000 oients, aconsegueix les seves millors audiències, se situa com el segon magazín esportiu nocturn més escoltat de Catalunya, i guanya 28.000 oients respecte de l'onada anterior.
Els informatius de Catalunya Ràdio tornen a ser els preferits per l'audiència del país. Els programes "Catalunya Matí", "L'informatiu del migdia", i "Catalunya Vespre" es mantenen líders en les seves franges horàries, amb 53.000, 51.000 i 42.000 oients, respectivament. "L'esport al punt", amb 35.000 oients, també encapçala el rànquing de programes esportius amb més audiència al migdia.
Pel que fa als caps de setmana, "L'informatiu matí" dels dissabtes assoleix els 92.000 oients, 37.000 més que en la primera onada de l'EGM del 2008. "L'informatiu del migdia" del cap de setmana és el més seguit de Catalunya, i consolida el lideratge tant els dissabtes com els diumenges, amb 29.000 i 31.000 oients, respectivament.
Catalunya Ràdio té cinc programes entre els set més escoltats els dissabtes: "El suplement", "Tàpias variades", "Mans", "L'informatiu del matí" i "Tot gira". Pel que fa als diumenges, "Tot gira" és el programa més escoltat del país amb 188.000 oients. Catalunya Ràdio situa tres programes entre els sis amb més audiència: "Tot gira", "El suplement" i "Eduqueu les criatures".
Catalunya Ràdio es manté com la cinquena emissora més escoltada de l'Estat, i pel que fa a Catalunya, l'emissora puja un 10% en una onada en què la ràdio generalista ha crescut un 1%.
Catalunya Informació és l'emissora de temàtica informativa amb més oients. En té més del doble que la segona del rànquing i tanca la temporada 2007-2008 amb 102.000 oients, un 2% més que al final de l'any passat.
Catalunya Música assoleix els 20.000 oients en la segona onada de l'EGM del 2008 i incrementa la seva audiència en un 18% respecte de fa un any.
iCat fm també té 20.000 oients, una xifra que implica un increment d'un 25% respecte de l'últim Estudi General de Mitjans.

Avui és notícia