Sílvia Munt Premi Gaudí d'Honor 2026
Rosalía LUX Tour
Nou atac israelià Gaza
ES-Alert dana
Federica Mogherini
Matthew Perry
Mundial 2026 Trump
Veritats i mentides immigració
Origen pesta porcina
Ajuts cotxe elèctric
Fira de Guadalajara
Manga Barcelona
Copa del Rei
Atlètic Balears Espanyol
Sant Andreu

Col·lapse a la línia d'autobús Barcelona-Mataró: o viatjar dret o haver d'esperar-ne un altre

Des del setembre que a primera hora els vehicles que surten de la capital del Maresme van plens, mentre que en un altre punt de l'àrea de Barcelona, a l'Hospitalet, denuncien el mal estat de la flota i la impuntualitat del servei de transport urbà

06/10/2025 - 16.45 Actualitzat 06/10/2025 - 16.45

Els autobusos directes de Mataró a Barcelona, les línies e11.1 i e11.2 de Moventis, van tan plens al matí que molta gent ha de viatjar dreta al passadís. La situació ha empitjorat aquesta tardor i els usuaris no poden més. L'Ajuntament de Mataró exigeix que es reforci el servei mentre no arriba una tercera línia que faci el trajecte per l'autopista. 

Els usuaris de les primeres parades poden seure, però a mesura que va recollint passatge, el vehicle s'omple tant que, sovint, hi ha persones que no poden pujar i han d'esperar que passi un altre autobús. 

Això passa especialment entre les 6 i les 8 del matí. Anys enrere els que anaven sempre drets o es quedaven a terra eren els de l'última parada, però des de setembre, ha anat a pitjor i ara hi ha dies que a la tercera parada ja van drets. 

Cua de viatgers esperant per pujar a l'autobús a Mataró (3CatInfo)

Els viatgers expliquen que hi ha persones que omplen tot el passadís central i d'altres que s'asseuen al forat de l'escala del bus: "És molt perillós perquè anem per l'autopista, hi ha frenades, i algun dia ens farem mal." 

Una altra de les queixes és que, quan el bus va tan ple, circula a menys velocitat: "Això fa que perdem els enllaços que agafem a Barcelona i, al final, arribem tard a la feina." 

La petició de l'Ajuntament

Des de l'Ajuntament de Mataró reclamen al Departament de Territori que trobi solucions de manera immediata. 

El regidor de Mobilitat, Xesco Gomar, assegura que tenen el compromís del govern que es reforçaran aquestes línies quan hi hagi un nou pressupost. "Però nosaltres hem contestat que no podem esperar, tampoc a la nova licitació del servei, el 2028. Hi ha eines per poder-ho fer i exigim que es porti a terme de manera immediata", diu Gomar. 

En aquest sentit, el regidor afegeix que "el reforç ja s'ha fet a la línia de Mataró a la Universitat Autònoma", que circula per l'autopista AP-7 i que també portava molts viatgers drets cada matí. 

El reforç dels e11.1 i e11.2 és la solució mentre no es posa en marxa una tercera línia que, segons Gomar, "connectarà una zona de Mataró ara allunyada del bus interurbà i de Barcelona": "El govern està d'acord amb la creació de la línia e11.3, que recollirà els viatgers dels barris de l'Havana, el Palau, Rocafonda o Vista Alegre.

Sobre quan es podria posar en marxa aquesta nova línia, per l'Ajuntament "seria òptim" si a finals de l'any que ve o principis de 2027 es pot començar a provar la nova línia. 

Nou incident amb un dels autobusos 

Aquest dilluns al matí els bombers han hagut d'actuar després que un vehicle de Moventis ha començat a treure fum a prop dels jutjats de Mataró. Els darrers anys hi ha hagut diversos incidents, avaries i incendis de vehicles que han cremat sencers

Incendi d'un autobús de Moventis aquest dilluns a Mataró (3CatInfo)

El regidor de Mobilitat s'ha referit a un dels responsables de l'empresa d'autobusos, que va dir que no atribuïa els incendis al fet que els vehicles fossin antics perquè també n'hi ha de nous que se'ls hi cremen, i ha dit "que s'ho faci mirar perquè és indignant que un gestor d'una empresa com Moventis faci aquestes declaracions". "Hi pot haver un problema puntual, però hauria de ser empàtic i entendre que això genera problemes als ciutadans", ha afegit.

També problemes amb Moventis a l'Hospitalet

A l'altra punta de Barcelona també hi ha denúncies contra l'empresa Moventis per part de persones treballadores i usuàries dels autobusos urbans de l'Hospitalet de Llobregat.

En aquest cas, denuncien el mal estat d'alguns vehicles que presten el servei --com ara seients trencats, rodes sense manteniment o aire condicionat que no funciona-- i incompliment d'horaris.

De fet, la Guàrdia Urbana de l'Hospitalet de Llobregat va imposar una doble multa, abans de l'estiu, a un autobús urbà pel mal estat de les seves rodes.

Fa uns dies, l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va sancionar Moventis, la concessionària del servei, amb 325.000 euros de multa per incompliment del contracte, que s'afegeix a una altra multa, de fa uns mesos, de 80.000 euros més.

Tot i això, el sindicat CCOO considera que les sancions no faran que l'empresa millori el servei.

Exterior d'un dels autobusos urbans de l'Hospitalet de Llobregat (3CatInfo)

De fet, José Manuel Jurado, secretari de mobilitat de CCOO al Baix Llobregat i al Garraf, recorda que aquesta és la tercera sanció a l'empresa i que fins ara la direcció no s'ha mogut per millorar la situació.

"No hi confiem perquè aquesta empresa actua amb les despeses a la baixa i no veiem que la nova sanció sigui un motiu perquè canviïn d'actitud", explica Jurado.

A les deficiències en el servei s'hi afegeix que Moventis està immersa en un procés negociador amb els treballadors i els sindicats demanen a l'AMB més implicació en el conflicte laboral i les deficiències en el servei.