L'avinguda Diagonal de Barcelona, pràcticament sense cotxes
L'avinguda Diagonal de Barcelona (ACN / Àlex Recolons)

Com queda la circulació per les noves restriccions als laterals de Diagonal i Gran Via

Aquestes actuacions se circumscriuen a un pla per fomentar els desplaçaments a peu, en vehicle elèctric, en transport públic o bicicleta
Redacció
1 min

Han començat els treballs per senyalitzar les noves restriccions en el trànsit als carrils laterals de l'avinguda Diagonal i la Gran Via de Barcelona. S'han pintat nous carrils a la calçada i s'han destapat els senyals que obliguen els vehicles privats a desviar-se cap a altres carrers amb l'excepció de les bicicletes i els taxis.

L'objectiu és descongestionar dues de les grans artèries que travessen Barcelona i afavorir un entorn més pacífic per als veïns. Els treballs de senyalització duraran una setmana, fins al pròxim 15 de febrer, i es faran de nit per minimitzar els talls puntuals en el trànsit aprofitant que hi ha toc de queda i el volum de circulació és residual.

A l'avinguda Diagonal, a la banda més pròxima al mar, els vehicles hauran de girar a les cruïlles amb Muntaner, Rambla Catalunya, Pau Claris i Bailén. A la banda de muntanya, en canvi, els girs s'hauran de fer als encreuaments amb Roger de Llúria, Via Augusta i Aribau.


A la Gran Via, a la banda de mar, els girs s'hauran de fer a les cruïlles amb Vilamarí, Viladomat, Villarroel, Muntaner, Balmes, Pau Claris, Nàpols i Marina.


Aquestes actuacions s'inscriuen en la voluntat expressada pel pla de mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona per aconseguir que, abans del 2024, el 81% dels desplaçaments es facin prescindint del vehicle privat. Per fer-ho, el pla preveu ampliar voreres, promocionar el vehicle elèctric o fomentar l'ús del transport públic i la bicicleta amb un total de 340 actuacions.

Per assolir aquest objectiu, el consistori hi ha destinat un pressupost de 7.000 milions d'euros.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Mobilitat

Mostra-ho tot