Cua davant del taulell de reclamacions de Ryanair a l'aeroport del Prat

Anul·lacions i cues el primer dia de la nova tongada de 12 dies de vaga de Ryanair

Faran vaga entre setmana fins el 28 de juliol per exigir "un canvi d'actitud" a l'empresa perquè negociï un conveni d'acord amb la legislació espanyola
Redacció
2 min

Aquest dimarts els tripulants de cabina de Ryanair han començat la nova tongada de vagues, de 12 dies fins al 28 de juliol, de manera que s'esperen dies complicats en deu aeroports espanyols.

Segons el sindicat USO, una desena de vols amb arribada o sortida del Prat han estat cancel·lats aquest matí i una vintena més han tingut retards.

Els sindicats han tornat a denunciar uns serveis mínims que consideren abusius, i fins i tot asseguren que l'empresa ha acomiadat gent per haver fet vaga durant les primeres jornades convocades al juny.


Cues per reclamar

Els passatgers que s'han quedat a terra han hagut de fer cua davant del mostrador de reclamacions de Ryanair per exigir una alternativa o que els retornessin els diners.

Altres s'han espavilat per trobar vols alternatius en altres companyies, i també han aprofitat les hores d'espera per anar a reclamacions per queixar-se per l'anul·lació i per reclamar compensacions.


12 dies de vaga fins el 28 de juliol

Són vagues de 24 hores entre el 12 i el 15, entre el 18 i el 21, i entre el 25 i el 28, és a dir, de dimarts a divendres aquesta setmana i de dilluns a dijous les 2 següents.

És una vaga convocada pels sindicats USO i SICTPLA, que reclamen a la companyia irlandesa "un canvi d'actitud" i que accepti negociar un conveni d'acord amb la legislació espanyola.

Els tripulants de cabina de Ryanair reclamen un conveni col·lectiu (ACN/Laura Busquets)

Afecta els 10 aeroports on opera la companyia, els de Barcelona, Girona, Palma, Eivissa, València i Alacant, a més de Madrid, Sevilla, Màlaga i Santiago de Compostel·la.

Segons el sindicat USO, en les 6 jornades de vaga que van fer entre el 24 de juny i el 2 de juliol, es van cancel·lar 215 vols interiors a Espanya, i va haver-hi més de 1.255 endarreriments.

Llavors el Ministeri de Transports va fixar uns serveis mínims d'entre el 80% i el 36% depenent dels vols i les alternatives disponibles, però els sindicats van denunciar que la companyia no els va complir.

En concret, van assegurar que Ryanair havia fixat un 100% de serveis mínims, i a més, havia fet venir treballadors estrangers.

Els tripulants de cabina de Ryanair mantindran la vaga de dilluns a dijous a partir del 12 de juliol (Europa Press/Andreas Arnold)

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Mobilitat

Mostra-ho tot