Cotxes i bicicletes comparteixen via en aquesta rotonda d'Olot (CCMA)

Desconcert a Olot per una "senyalització" per a bicis inspirada en la rotonda holandesa

L'Ajuntament d'Olot ha pintat una "senyalització" enmig d'una rotonda amb la voluntat de donar prioritat a les bicicletes
Redacció
2 min

Volien emmirallar-se en el model de rotonda holandesa, que dona prioritat a les bicicletes fent-les passar per una anella exterior, però han acabat amb una opció que ha generat força polèmica.

L'Ajuntament d'Olot ha pintat una "senyalització" enmig de la rotonda de la rodona per donar preferència a les bicicletes, però els usuaris de la carretera es pensen que és un carril bici i no saben si poden envair la senyalització i per això ho veuen molt perillós.

En una entrevista al programa "Els matins" de TV3, el regidor de Mobilitat a l'Ajuntament d'Olot, Agustí Arbós, ha explicat l'acció:

Com que aquesta rotonda és molt estreta, no es pot fer un carril bici segregat perquè no hi cap. El que hi ha és una senyalització que dona preferència a les bicicletes com si fossin un vehicle més en la via compartida.

A la pràctica, doncs, el que es veu és que els vehicles de quatre rodes sovint envaeixen la senyalització. Un fet que, segons els usuaris, tant del cotxe com de la bicicleta, els desconcerta:

No s'entén si el cotxe pot passar pel mig o no.

Una furgoneta circula per la rotonda (CCMA)

El regidor, però, ha justificat l'acció basant-se en informes europeus i ha dit que és menys perillós que la senyalització estigui a mig i no al perímetre de la rotonda perquè "si no els cotxes poden perdre de vista la bicicleta".


Una polèmica que ha saltat a les xarxes

Diversos usuaris de les xarxes s'han fet ressò de la polèmica. L'humorista Anna Aumatell ha explicat a "Els matins" que va passar per la rotonda amb la bici i en veure que era perillós, va fer un vídeo a les xarxes: "Per denunciar que no ho havia entès":


La rotonda holandesa

La rotonda holandesa és un model on es protegeix i prioritza els vianants i ciclistes, sense perdre la fluïdesa dels vehicles de motor. El carril bici, de color vermell, envolta la rotonda per l'exterior.

A Catalunya, n'hi ha algunes, com per exemple a Terrassa i a Vilanova i la Geltrú. Concretament a la confluència entre la Ronda Europa i el Passeig Marítim.

El carril bici està segregat i envolta la rotonda (Ajuntament de Vilanova i la Geltrú)

En aquest vídeo es pot veure el funcionament d'una rotonda holandesa:

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Trànsit

Mostra-ho tot