Netflix Warner HBO
Frank Gehry
Pesta porcina africana
Operació sortida
Concerts Rosalía Lux
Assassinat d'Abu Shabab
Sandro Giacobbe
Servei militar Alemanya
Cas Helena Jubany
Portes obertes Parlament
Pla Moves III
Oviedo Cazorla
Eric Garcia renova Barça
Estrella Roja Barça

Educació suspèn el Grup Estable de Substitucions per "optimitzar recursos"

El GES s'ha posat en marxa aquest curs i, ara, el govern està treballant en un nou sistema d'adjudicacions

Redacció

26/06/2025 - 21.05 Actualitzat 26/06/2025 - 23.10

El Departament d'Educació no mantindrà el Grup Estable de Substitucions (GES) l'any vinent. Així ho ha avançat el diari Ara i ho ha pogut confirmar 3Cat.

El GES es va posar en marxa el setembre del 2024 per iniciativa del govern de Pere Aragonès amb l'objectiu de cobrir les vacants de mestres i professors que quedaven descobertes. Concretament, segons les dades del curs 2023-2024 recollides per USTEC, cada setmana queden entre 200 i 400 places sense cobrir.

Els educadors que s'hi adherien comptaven amb contracte durant tot el curs, de l'1 de setembre al 31 d'agost, amb la condició de canviar d'escola o institut segons les necessitats de la seva zona territorial. 

Aquests, a més a més, tenien preferència en l'assignació de places davant dels docents que no formaven part d'un grup estable de substitució.

Les dades de la Generalitat assenyalen que, en total, durant l'únic curs que ha estat en funcionament s'hi van adherir 2.145 professionals
 

Tornada al sistema de borsa única?

La posada en marxa del nou sistema va suposar la implementació d'una doble borsa: la del GES i la tradicional, en la qual els mestres i professors tenen contracte quan se'ls assigna una vacant a cobrir i només durant el temps que dura aquesta substitució.

Ara, però, el Departament elimina el GES, una decisió que justifica per la voluntat d'"optimitzar els recursos" dels quals disposen. Segons han confirmat fonts d'Educació, s'està treballant en un nou sistema d'adjudicacions que és incompatible amb el GES i que seria més àgil i eficaç per cobrir les necessitats del sistema educatiu i les baixes laborals.