
El 90% dels anuncis de cases d'apostes estaran prohibits per la nova llei del joc
El president del CAC ha celebrat la iniciativa, que assegura que va en sintonia amb la demanda de l'ens que representa
Agències
03/11/2020 - 21.23 Actualitzat 03/11/2020 - 21.22
El Consell de Ministres ha aprovat aquest dimarts el projecte de reial decret de la llei del joc que regula la publicitat i les apostes online i que prohibeix que es facin anuncis de qualsevol tipus d'apostes en tots els formats, tret de la franja que va de la una a les cinc de la matinada.
A la pràctica, la llei prohibeix el 90% dels anuncis d'apostes que es fan actualment a internet, premsa, ràdio i televisió. El decret estableix, a més, que les cases d'apostes no podran fer publicitat amb personatges famosos a la franja en què poden col·locar anuncis ni vincular el joc online a continguts que es basin en models èxit o de millora personal.
La mesura també preveu, a banda, que s'obligui els pronosticadors professionals a donar els seus resultats quan perden per trencar amb la idea que les apostes permeten guanyar diners fàcilment i posar fi als bons gratuïts que s'ofereix als usuaris de plataformes online per tal de captar-los.
Segons el ministre de Consum, la llei dona resposta a una necessitat de la ciutadania i a les peticions d'entitats de la societat civil que alerten dels efectes "nefastos" de les apostes sobre els joves. Es tracta, ha dit, de "protegir la salut pública i els col·lectius més vulnerables, com menors d'edat, joves i persones amb conductes patològiques".
Clubs de futbol sense publicitat
El ministre de Consum, Alberto Garzón, va enviar la setmana passada una carta a 25 clubs de futbol advertint-los d'aquestes novetats i demanant-los que rescindeixin els seus contractes de patrocini de samarretes amb les cases d'apostes.
Finalment, però, permetrà que els mantinguin la temporada actual perquè el Consell d'Estat ha conclòs que la part de la llei que afecta els patrocinis dels clubs no pot entrar en vigor fins al 30 d'agost.
Al seu informe preceptiu, però no vinculant, el Consell d'Estat va esmenar la voluntat del ministre d'activar immediatament la prohibició dels patrocinis per als clubs de futbol perquè entén que la cancel·lació immediata dels contractes podria afectar els seus projectes esportius.
Celebració al CAC
El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), Roger Loppacher, ha celebrat aquest dimarts l'aprovació del reial decret sobre la publicitat de les activitats de jocs i apostes perquè servirà, segons ha dit, "per protegir els menors d'edat".
"Els menors estaven fins ara exposats a una publicitat que els podia perjudicar greument", ha dit Loppacher, després que el Consell de Ministres hagi aprovat la normativa que endureix la regulació sobre les comunicacions comercials.
Aquestes mesures estan en la línia de les demandes del CAC, que en els seus últims informes sobre el tema havia insistit en la necessitat de "permetre el joc, però separar-lo al màxim dels menors".
"Els informes mèdics subratllen la capacitat addictiva del joc i de les apostes en línia, de manera que una legislació que posi obstacles al foment del joc entre els menors d'edat és positiva", ha conclòs Lopaccher.
Avui és notícia
Tiroteig a Bondi Beach amb 12 morts: l'atac s'investiga com a terrorisme contra la comunitat jueva
Israel vincula a l'antisemitisme l'atac a Bondi Beach i critica el govern d'Austràlia
La Marató 2025: en marxa més de 17 hores de solidaritat amb la recerca sobre el càncer
La importància dels cribratges en la detecció precoç del càncer: quins hi ha i quan s'han de fer
L'adolescència trasbalsada pel càncer: "La malaltia m'ha ensenyat que puc ser molt forta"