El conductor del taxi que va esclatar a Barcelona hauria carregat el dipòsit de gas quan encara no estava a punt
El conductor del taxi que va esclatar a la Via Júlia de Barcelona hauria carregat el dipòsit de gas quan encara no estava a punt. Així ho assegura el mecànic al qual va anar perquè li reparés la instal·lació de gas liquat de petroli (GLP), un equipament que permet reduir fins a un 40% el consum.
Segons el testimoni del mecànic, Manolo Otero, el conductor es va acostar al taller que té a la Verneda perquè li reparés el dipòsit de gas, que estava buit, perquè li fallava una peça que s'havia de demanar. Fins que no la tinguessin, el mecànic va dir al taxista que, sobretot, no tornés a omplir el dipòsit de gas. L'home, però, no li hauria fet cas i, passats només uns quinze minuts, el mecànic va rebre la trucada del ferit: "Manolo, que m'ha explotat el cotxe!"
El GLP ja fa anys que s'instal·la, val uns 2.000 euros i està avalat per les garanties de seguretat del Ministeri d'Indústria. Amb la crisi, ha anat a més, perquè tenir-lo redueix el consum del cotxe, i ja hi ha algunes marques que el porten de sèrie.
El Departament d'Indústria adverteix que, tot i que per la xarxa proliferen manuals amb vídeo per instal·lar-se el GLP al cotxe, només ho pot fer un mecànic autoritzat i ha de superar un examen específic en les inspeccions tècniques de vehicles.
El conductor del taxi, que es va fer cremades de primer grau al cap, ja ha estat donat d'alta de l'hospital de la Vall d'Hebron.
L'explosió, que va fer volar el sostre del vehicle, va sorprendre els veïns de la Via Júlia i la notícia va córrer per Twitter. Testimonis del sinistre en van informar aquest portal.
Toyota Espanya va considerar "tècnicament impossible" que un Toyota Prius de sèrie i sense modificacions esclatés com ho va fer aquest taxi. L'empresa va indicar en un comunicat que el vehicle havia estat modificat per un tercer amb una instal·lació de gas liquat de petroli. Aquest canvi el va fer un tercer "completament aliè a Toyota o la seva xarxa de concessionaris". L'automobilística desaprova modificar els seus vehicles amb la instal·lació de GLP i ha enviat un enginyer a Barcelona per analitzar el cotxe i emetre un dictamen tècnic.
L'Institut Metropolità del Taxi ha obert una investigació per aclarir les circumstàncies del sinistre.
