El director del Servei Català de Trànsit admet "preocupació" pel repunt d'accidents amb víctimes mortals
ACN Badalona.-El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Juli Gendrau, ha admès la seva "preocupació relativa" pel repunt d'accidents amb víctimes mortals que s'han produït en les darreres setmanes, l'últim dels quals va tenir lloc dilluns quan un motorista va perdre la vida a la carretera C-224 a l'alçada de Capellades (Anoia). Gendrau afirma que caldrà analitzar les casuístiques que han intervingut en aquests episodis i s'ha mostrat partidari de seguir treballant en la prevenció i la formació en educació viària "per lluitar contra aquesta xacra". En aquesta línia ha reiterat que la màxima prioritat del Govern és reduir la sinistralitat a les carreteres. Així mateix ha avançat que la propera campanya que engegarà el SCT està orientada a reduir els accidents de moto. Gendrau ha fet aquestes declaracions en el marc de la VII Jornada del programa Game Over que impulsa l'Institut Guttmann de Badalona. L'objectiu d'aquesta iniciativa és sensibilitzar els joves perquè desenvolupin actituds responsables i prudents quan es trobin al volant.
El nou director del Servei Català de Trànsit (SCT), Juli Gendrau, considera que en totes les conductes de risc "la prevenció és bàsica" per conscienciar les persones i formar-les. "Hem vist que quan tota una generació que ha rebut formació en educació viària ha accedit a la carretera els accidents s'han disminuït", ha advertit.Amb tot, insisteix en la necessitat de seguir treballant en aquesta direcció, sobretot després dels sinistres amb víctimes mortals que en les darreres setmanes han experimentat un repunt. El cap de setmana passat dues persones van perdre la vida en un xoc frontal entre un cotxe i dues furgonetes a la N-340, a l'Ampolla, i dilluns un motorista de 42 anys va morir en un accident a la C-224 a Capellades. "Estem relativament preocupats perquè hi va havent accidents amb víctimes mortals massa sovint i aquesta és una xacra contra la que hem de lluitar i a la que hem de guanyar", ha apuntat Gendrau que ha recordat que reduir els sinistres amb morts és la prioritat del nou Govern. Alhora ha dit que estan analitzant les diferents casuístiques per determinar els motius pels quals han tingut lloc aquesta fets i si existeix un denominador comú.Tot i que el cap del SCT ha detallat que properament es desenvoluparà una campanya per combatre els accidents de moto, també ha indicat que treballaran per evitar els episodis en què resulten implicats ciclistes com el que va tenir lloc diumenge a Amer quan una jove de 25 anys va quedar greument ferida a la C-63, o el que va afectar un noi de 14 anys que va perdre la vida després de patir un atropellament a Santa Margarida de Montbui. "En el cas del ciclisme de carretera, al conviure amb vehicles motoritzats, el ciclista és el dèbil", ha advertit Gendrau que ha considerat que cal fer pedagogia entre els conductors perquè mantinguin la distància de seguretat a l'hora de fer avançaments i també incidir en els mateixos ciclistes perquè evitin situacions de risc. VII edició del Game OverGendrau ha fet aquestes valoracions en el marc de la VII Jornada del programa Game Over que impulsa l'Institut Guttmann de Badalona. Aquesta iniciativa té per objectiu conscienciar estudiants de secundària i de Formació Professional sobre els riscos de la conducció i sensibilitzar-los perquè desenvolupin actituds responsables i prudents quan es trobin al volant. "Tenir de primera mà un testimoni real del que pot passar-te és molt important", ha reconegut Gendrau en referència als 26 monitors que visiten els centres educatius per compartir les seves experiències amb els joves. En aquesta línia destaca la importància d'impartir una formació que emocionalment pugui captar l'atenció dels estudiants perquè recordin aquesta vivència tota la vida. Aquest curs el programa s'ha dut a terme en 395 centres i se n'han beneficiat 48.108 alumnes. El 93% d'aquests afirma que recorda molt bé el relat de l'experiència personal del monitor i el 88% considera que les xerrades influeixen de forma positiva en la prevenció de les conductes de risc relacionades amb la conducció de vehicles. El 48% dels joves manifesta que gràcies a aquestes sessions ha modificat la seva conducta relacionada amb el trànsit.