Trump discurs
B9 de Badalona
Accident AP-7 Vandellòs i l'Hospitalet
Avatar
Laboratori pesta porcina
Olot zona baixes emissions
Oscars YouTube
Atles climàtic Meteocat
Llei drets LGTBIQ+
Concert per Palestina Palau Sant Jordi
Cometa 3I/ATLAS
Javier Esteban Vox
Sorteig Champions
París Barça
Talavera - Real Madrid

Gènova

El moment de la demolició del pont de Gènova on van morir 43 persones fa un any

S'ha activat un pla de seguretat en què han participat uns 400 agents, s'han tallat les carreteres properes al pont i s'ha evacuat 3.500 persones

Redacció

28/06/2019 - 11.31 Actualitzat 28/06/2019 - 12.19

Demoleixen el pont Morandi, de Gènova, que l'estiu passat es va ensorrar parcialment i va provocar la mort de 43 persones. Ara s'hi construirà un nou viaducte, que costarà més de 200 milions d'euros.

A les 09.37 del matí s'ha sentit una sirena i s'han activat les mànegues d'aigua, per crear un mur que eviti la difusió de les partícules de pols. Després s'ha efectuat l'explosió de les 15 càrregues situades als dos pilars del pont, que s'han desplomat en sis segons. Per a la demolició s'ha fet servir una tona de dinamita.

Demolició controlada del pont Morandi, de Gènova (Reuters)

 

La demolició del pont s'ha retardat més de mitja hora perquè hi havia una persona que no volia ser desallotjada de casa seva.

Per fer efectiva la demolició s'ha activat un pla de seguretat en què han participat uns 400 agents, s'han tallat les carreteres properes al pont i s'han evacuat 3.500 persones, que podran tornar a casa seva quan es comprovin els nivells de plom a l'aire i la presència de l'amiant que contenia el ciment del pont.

 

El 14 d'agost de l'any passat es va ensorrar un tram de 200 metres d'aquest pont i van morir 43 persones.

 

Quatre dies després de l'enfonsament del pont l'empresa concessionària, Autostrade, va comparèixer per dir que segons els informes tècnics el pont estava en bon estat, i que tenia la intenció de reconstruir-lo, també va oferir ajudes multimilionàries als damnificats.

El pont després de l'enfonsament

 

Els funerals d'Estat es van fer enmig d'una barreja de dolor i indignació. Vint famílies van rebutjar participar-hi, en considerar-ho una cerimònia farsa.

Imatges del funeral d'Estat (Reuters)

 

Les investigacions posteriors van demostrar que la infraestructura, construïda el 1967, tenia problemes d'origen i que el manteniment per part de la concessionària d'autopistes Autostrade tampoc no va ser l'adequat.

El projecte de nou viaducte costarà més de 200 milions d'euros.