El programa "Suc de coco" fa l'eliminatòria del segon trimestre des del campus Esade-Creapolis

El concurs d'idees que presenta Xavier Solà a Catalunya Ràdio ofereix un programa especial des de Sant Cugat; presentarà dos projectes que ja s'han materialitzat, la campanya "Crosses per Àfrica" i el "Joc de les autoescoles"
3 min
El concurs d'idees de Catalunya Ràdio, "Suc de coco", dirigit i presentat per Xavier Solà, s'emetrà aquest divendres, 3 d'abril, des del nou campus universitari d'Esade-Creapolis, a Sant Cugat del Vallès. El programa s'emet d'una a dues del migdia.
Durant aquesta edició especial, el programa Suc de coco farà l'eliminatòria del segon trimestre. Es tracta, doncs, de presentar les dotze idees que han guanyat en cadascuna de les setmanes d'aquest segon trimestre, amb la presència dels autors. El programa farà públic el veredicte del Comitè de Savis, que n'ha triat sis perquè competeixin entre si. D'aquestes sortiran les tres idees finalistes que –juntament amb les tres del primer trimestre i les tres del tercer trimestre– optaran al premi final, una volta al món.
El programa ha convidat a participar-hi els estudiants que cursen estudis a l'escola de negocis Esade, un centre que a les noves instal·lacions de Sant Cugat incorpora un parc d'innovació per a empreses. També hi podrà assistir el públic en general, prèvia sol·licitud a l'emissora.
Durant el programa, Xavier Solà entrevistarà el degà d'Esade Business School, Alfons Sauquet. A més, diversos alumnes de Gestió Empresarial del Grau d'Administració i Direcció d'Empreses tindran l'oportunitat de pronunciar-se sobre cadascuna de les idees finalistes.
El programa també servirà per presentar dues idees que van concórrer al programa que s'han materialitzat en projectes concrets. Es tracta de la campanya "Crosses per Àfrica", que consisteix a recollir i enviar al Senegal pròtesis i material ortopèdic a través de l'Hospital Clínic, l'empresa de paqueteria MRW i l'Associació d'Amputats Sant Jordi; i el "Joc de les autoescoles", un joc per aprendre la part teòrica del carnet de conduir que es farà en col·laboració amb la Federació d'Autoescoles de Barcelona i les empreses J&J Gadgets S.L. i Royal Games.
Les dotze idees que demà concorren a l'eliminatòria són les següents:
 La clau única, de Joan Sauri, una clau personalitzada informàticament que permetria al propietari obrir totes les portes de casa, del cotxe, del garatge, etcètera.
 Passos de vianants més segurs, de Jordi Pijoan, per guanyar temps de reacció al volant, que consisteix a traslladar uns metres els passos de vianants que hi ha a continuació d'algunes cruïlles o a la sortida d'algunes rotondes.
 La planxa que no carrega, de Montse Ballesteros, una planxa amb graonet incorporat per repenjar-hi el peu i evitar els mals d'esquena.
 El kit per a diabètics, de Marina Lozano, una farmaciola còmoda per dur a sobre habitualment amb dosis d'insulina adequades.
 Les feines de proximitat, de Cèsar Àlvaro Mercadal, que proposa donar bonificacions a les empreses que contractin treballadors que van a la feina a peu o en bicicleta.
 Classes d'oratòria a les escoles, de Josep Martorell, que proposa convertir en assignatura l'oratòria per aprendre a expressar-se millor en públic des de la infantesa.
 L'operadora a la vista, de Francesc Roca, perquè el mòbil informi de la companyia del número on truques, per poder aprofitar campanyes concretes de telefonia i controlar millor la despesa.
 L'arròs de bacallà amb verdures, de Mercè Quintana, la recepta guanyadora del concurs proposat per Suc de coco amb motiu del Fòrum Gastronòmic de Girona.
 El xip antirobatori de bicicletes, de Montserrat Aluja, per dissuadir els lladres, que avisaria quan es força la cadena, permetria localitzar la bicicleta i identificar-ne el propietari.
 Els escons en blanc, de Daniel Calvo, perquè els vots en blanc tinguin una representació al Parlament en forma d'escons buits, per expressar la disconformitat amb les candidatures polítiques.
 Etiquetes amb cadena de cost, de Jordi Torres, que proposa incloure a les etiquetes dels productes el marge de benefici dels actors que intervenen en la distribució.
 Carrying regalat, d'Antoni Pla, que consisteix a distribuir de franc o a un preu simbòlic carros de la compra amb publicitat, per fidelitzar els clients i per lluitar contra les bosses de plàstic.

Avui és notícia