Una clienta ha denunciat a través de les xarxes socials que li havien cobrat 12 € per fer servir el ganxo (iStock)

El restaurant acusat de cobrar per un "ganxo de bossa" reclama 36.000 euros a la denunciant

L'establiment diu que la clienta l'ha difamat amb informació falsa i reclama una indemnització per danys i perjudicis
Redacció
2 min

El restaurant de cuina japonesa Wakame, a Eivissa, ha emprès accions legals contra la usuària de la xarxa social X que va denunciar en una piulada que li havien cobrat 12 euros per fer ús d'un "ganxo de bossa".

El restaurant acusa la usuària de fer difusió de manifestacions falses i difamatòries que haurien danyat la reputació i l'activitat comercial de l'establiment.

En un comunicat difós pel bufet d'advocats que els representa, des de Wakame Eivissa expliquen que el dia que la dona va anar al restaurant, el 5 d'agost passat, hi va haver un "error involuntari" quan es va afegir al compte un "concepte erroni".

Asseguren, però, que aquesta errada es va corregir de forma immediata abans del pagament, "sense que existís perjudici econòmic per a la clienta" i denuncien que, dies després, la usuària va difondre a través de X "acusacions de pràctiques enganyoses acompanyades d'un document diferent de la factura real".


Una publicació viral

La publicació en què la usuària assegurava que li havien cobrat 12 euros per fer servir un ganxo per penjar la bossa va arribar a tenir més de 591.000 visualitzacions.

Això, segons el restaurant, ha generat un impacte mediàtic que ha incidit en una disminució de les reserves i en una onada de comentaris ofensius.

L'establiment també denuncia la intervenció de l'associació de consumidors Facua, que va contribuir a la polèmica i a la campanya de descrèdit del restaurant, tot i que aquest ja havia desmentit a xarxes les acusacions.

Per tot plegat, Wakame Eivissa reclama a la usuària la retirada immediata de les publicacions difamatòries, una rectificació pública a la mateixa xarxa social i una indemnització de 36.000 euros per danys i perjudicis, una xifra que es podria ampliar si els efectes persisteixen.

Arran del cas, el restaurant japonès ha denunciat l'ús irresponsable de les xarxes socials com a eina de descrèdit.

En aquest sentit, la representant legal de Wakame, Marina Corral, ha advertit en declaracions al portal 324 que cal un debat sobre la responsabilitat de la viralització de denúncies falses. L'advocada ha demanat un acte de conciliació previ a la interposició d'una querella criminal per calúmnies amb publicitat contra la clienta que va denunciar els fets.

Avui és notícia

Més sobre Viral

Mostra-ho tot