El Trambaix, un transport sostenible que enllaça TV3 i Catalunya Ràdio
Avui s'ha presentat públicament el "Supetram", un projecte desenvolupat a partir del conveni signat entre la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV) i l'Autoritat Metropolitana (ATM) amb l'objectiu de fer del tram que uneix Televisió de Catalunya amb Catalunya Ràdio un trajecte audiovisual sostenible, modern i al servei de la formació dels més joves.
3 min
A l'acte, que ha tingut lloc dintre d'un vagó del tramvia, hi ha assistit el conseller de Política Territorial i Obres Públiques i president de l'ATM, Joaquim Nadal; el director general de la CCRTV, Joan Majó; el director de TVC, Francesc Escribano, el director de Catalunya Ràdio, Oleguer Sarsanedas i el president de Tramvia Metropolità, Albert Vilalta, entre altres. Amb aquest conveni, la CCRTV "considera el Trambaix, pel seu caràcter tecnològicament punter, net, ecològic i sense barreres físiques, adaptat, com el mitjà de transport preferent entre els seus centres de producció, tant pel que fa al seu personal propi com per les persones que són convidades com a públic i/o visiten les instal.lacions de qualsevol de les empreses de la Corporació". L'ATM, entre altres compromisos, facilita la incorporació de noves tecnologies per a la recepció del senyal de les emissions de televisió i ràdio a dalt dels tramvies i a les parades. També s'implica amb La Marató de TV3, ja que el Trambaix passa a ser-ne el seu transport oficial. Durant l'acte, Joan Majó ha volgut destacar el caràcter divertit i innovador d'aquest projecte, que suposa un avenç pel que fa a la unió entre el transport sostenible i la informació i que crea nous espais on els ciutadans poden estar informats. El Trambaix ¿ha dit- "és el mitjà de transport intern de la Corporació; surt de Catalunya Ràdio i acaba a TV3 i també a les empreses tecnològiques de la CCCRTV. Ens ha semblat que podríem simbolitzar, amb aquest agermanament amb el Trambaix , aquesta voluntat innovadora". En el mateix sentit ha explicat que la televisió i la ràdio de Catalunya han estat entitats innovadores des de sempre. Des de la Corporació "volem intensificar aquesta capacitat i per això hem posat en marxa mecanismes per generar noves idees i materialitzar-les". El director de TVC, per la seva banda, ha subratllat l'enorme oportunitat que suposa per a TVC l'aprofitament del tramvia com a futur plató i ha anunciat que "ens plantegem fer alguns programes enfocats a l'àmbit infantil i juvenil. Un primer, el "Super e", dins del contenidor "Super 3", i un altre, dins del contenidor 3xl, que es diria "Destrampat". Ambdós espais serviran per donar consells sobre mobilitat i per "conscienciar sobre un tema que ens fa més cívics, un dels compromisos que tenim com a televisió pública". Pel que fa a Catalunya Ràdio, Oleguer Sarsanedas ha explicat que "el tramvia ens aporta una oportunitat per fer-hi moltes coses, per jugar-hi, per fer programes, però també ens permet una cosa que és especialment dinamitzadora". Cada any, ha explicat, "a TV3 i a Catalunya Ràdio són molts els centres escolars que ens visiten. Gràcies al tram, ara, aquesta visita podrà ser més llarga, més rica i més apassionant, perquè els escolars que visitin TV3 tindran l'oportunitat d'agafar el tram i venir, acompanyats dels monitors, fins a la Plaça Francesc Macià, és a dir, a Catalunya Ràdio per visitar-la". Sobre programació, Sarsanedas ha anunciat que el conductor de l'espai On vols anar a parar?, Llucià Ferrer, "ara tindrà la possibilitat de pujar al tram, la qual cosa pot ser espectacular". Des de la vessant més institucional, el conseller Nadal ha afirmat que el tramvia ha estat un èxit i ha explicat que són més de 17 milions de passatgers "-i pujant"-, els que transporta en l'actualitat. "Això és molt important inscrit en tot el que representa l'ATM, -ha dit-, que és, alhora, Autoritat del Transport Metropolità i progressivament, Autoritat Territorial de la Mobilitat". També ha parlat sobre el significat d'aquest tramvia que, "a més d'unir Catalunya Ràdio i TV3, vol simbolitzar la importància de les polítiques que el Govern de la Generalitat està compromès a fer amb eficàcia, cada dia, en tots els sistemes de transport".