Els bancs incompleixen i no milloren el tracte a la gent gran
L'OCU es queixa de desatenció, pegues i comissions (CCMA)

Els bancs no compleixen i continuen posant traves a la gent gran

Tot i els compromisos adquirits, l'OCU denuncia que continuen impedint fer operacions a finestreta o cobren comissions per les gestions
periodista dels Serveis Informatius de Catalunya Ràdio
2 min

El febrer del 2022, el govern espanyol i les patronals bancàries van firmar un protocol per facilitar l'accés de la gent gran als seus serveis i evitar l'anomenada "exclusió financera", provocada pel tancament d'oficines i per la digitalització. Va ser dies després que la campanya "Soc gran, no idiota", liderada pel jubilat Carlos San Juan, recollís 600.000 firmes perquè els bancs atenguessin millor la gent gran.

L'OCU denuncia incompliments

Un any després, l'Organització de Consumidors i Usuaris es queixa que el sector bancari no està complint els compromisos, i que cada vegada es cobren més comissions pels serveis a la finestreta.

L'OCU està fent el seguiment del protocol i, tot i que encara no ho han quantificat, la seva portaveu a Catalunya, Esther Lorente, assegura que les mancances del servei cap a les persones vulnerables van a més, sobretot pel tancament d'oficines:

Cada vegada hi ha menys oficines i menys gent atenent. Poden firmar molts protocols, però així queda tot diluït.

Els bancs incompleixen i no milloren el tracte a la gent gran
L'OCU es queixa de desatenció, pegues i comissions.

A més, l'OCU també denuncia que cada vegada es posen més traves als clients per fer les operacions bancàries presencialment a les oficines, i se'ls empeny o se'ls obliga a fer-ho als caixers o digitalment, cosa que en molts casos, sobretot a la gent més gran, els crea dificultats.

La gent gran tira molt de llibreta perquè hi veuen fàcilment tots els moviments i no tenen l'habilitat per fer-ho online. Però hi ha entitats que no n'emeten de cap manera i n'hi ha d'altres que, per fer-les, cobren.

També retreuen que es cobrin comissions per pagar rebuts o fer transferències a la finestreta.

La patronal defensa que sí que compleixen

La directora general de l'Associació Espanyola de la Banca, Maria Abascal, assegura:

El 81% de les oficines ha ampliat l'horari i l'atenció presencial. A més a més, s'ha augmentat la mida de la lletra i s'ha simplificat el menú dels caixers i les aplicacions.

Abascal defensa el compromís del sector amb les persones grans i diu que les mesures del protocol acordat amb el govern espanyol s'estan complint.

Temes relacionats

Avui és notícia

Més sobre Banca

Mostra-ho tot