Els "caçadors d'huracans" de l'esquadró 53 de reconeixement meteorològic
L'esquadró 53 de reconeixement meteorològic (53rd Weather Reconnaissance Squadron "Hurricane Hunters"), dependent de la NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration) amb seu a Biloxi, Mississipi, es dedica a penetrar als huracans des de l'any 1943.
Com són els avions?
Els avions utilitzats són els WC-130J. Són els coneguts Hèrcules C-130 de transport, adaptats amb una pila d'instrumentació científica a bord. Aquests avions no es reforcen. De fet, les úniques diferències entre un WC-130J i un C-130J és la incorporació de dos tancs externs de combustible, per donar-los un major abast, i una beina radiòmetre a la banda esquerra. Fins i tot, des del 2013, amb un radar meteorològic a bord que transmet en temps real les dades a la seu de la NOAA.
No poden pujar més amunt dels 8.500 metres i, per tant, les turbulències en les missions acostumen a ser severes. Tot i això, només un cop, el 1945, un avió d'aquest esquadró va patir un accident i tota la tripulació va morir. Una tripulació formada per científics diversos, entre els quals lògicament, meteoròlegs i també la tripulació de l'avió.
Com prenen les mesures?
Per l'estudi dels huracans, a més a més, deixen anar algunes sondes amb un petit paracaigudes. S'anomenen Driftsondes o Dropsondes. Mesuren pressió, temperatura, punt de rosada, força i direcció del vent i humitat. Les dades es poden enviar 2 cops per segon i es poden llençar 4 sondes a l'hora. Transmeten les seves dades, també en temps real, a l'avió i d'aquí a la seu central de l'Agència Atmosfèrica i Oceanogràfica americana.
Les imatges adjuntes corresponen al vol efectuat la matinada d'aquest divendres, hora nostra, a l'ull del Matthew. La bellesa de l'ull on no hi ha núvols, vents forts ni precipitacions contrasta amb la fúria desbocada del contorn.
Algunes de les imatges més espectaculars d'ulls d'huracà van arribar amb l'huracà Katrina el 2005.