UCO
Tiroteig Navas Barcelona
CIS PSOE
Cas Epstein
Yolanda Díaz
Cribratges càncer
Concerts Nadal
Narges Mohammadi
Kilmar Ábrego
Mazón whatsapps
IPC novembre
Gil Manzano
Reial Societat Girona
Eurolliga Barça

Els directors d'escola del Ripollès se'n van d'Erasmus per formar-se i aprendre nous mètodes

Visiten escoles de Dinamarca i Suècia per aprendre noves maneres d'ensenyar

19/11/2025 - 07.25 Actualitzat 20/11/2025 - 11.57

Els mestres també poden anar d'Erasmus. O més concretament, els directors d'escola. Els del Ripollès s'han apuntat a aquest programa i el curs passat un petit grup va visitar Dinamarca i un altre, Suècia. 

L'objectiu és veure com ensenyen els docents en aquests països nòrdics. Observen el sistema educatiu, reflexionen sobre allò que els agrada, el que es pot aplicar a les escoles del Ripollès i en fan un informe que després compartiran amb la resta de companys que no han participat en l'Erasmus. 

Què els ha sorprès? Marcel·la Garrido, directora de l'escola de Campdevànol, ha quedat parada de l'autonomia de l'alumnat i les optatives que practiquen, com la fusteria:

Veies nens de 6 i 7 anys tallant amb serres, clavant claus, amb trepant..., coses que aquí ens sobtarien moltíssim.

També va veure com altres alumnes s'encarregaven de comprar els productes alimentaris a proveïdors de proximitat i després feien el dinar per a la resta d'infants i mestres. 

Marcel·la Garrido explica que aquestes optatives permeten als infants fer un creixement personal enorme. "Aquí moltes vegades tendim a protegir l'alumnat en segons quines situacions i allà es deixa als alumnes que es moguin, que remenin, que toquin, sense la por i el tema de les normatives", destaca.

Una nova manera d'ensenyar

Participar en l'Erasmus ha acabat de convèncer aquesta directora de Campdevànol i el seu equip d'atrevir-se a començar el nou curs amb una nova manera d'ensenyar als alumnes: a través dels plans de treball. Cada alumne decideix durant unes hores com s'organitza la feina que s'ha de fer a l'aula. 

Alhora hi ha dos mestres que estan allà controlant que tot funcioni i a disposició dels dubtes individuals que pugui tenir cada alumne. Kiara Teeuwen, una alumna de 6è, n'està encantada perquè "els mestres no han d'estar allà mitja hora explicant una cosa quan jo ja l'he entès en cinc minuts". "Ara puc aprofitar per avançar més feina a classe i no tenir tants deures a casa", afegeix.

Una formació molt necessària

La directora de Campdevànol és una de les sis directores del Ripollès que van fer l'Erasmus el curs passat, una iniciativa impulsada pel Centre de Recursos Pedagògics de la comarca. La seva responsable i coordinadora de l'Erasmus, Jessica Ribas, creu que és una formació molt necessària

Som en un territori de muntanya rural una mica aïllat i de vegades fins i tot costa que vinguin formadors de categoria aquí. 

 

Tant la coordinadora com les directores participants en el projecte destaquen que es guanya en millora educativa i en innovació. Tot això es trasllada a la comarca. En primer lloc, a través de reunions amb la resta de directores del Ripollès que no han anat a l'Erasmus. I, en segon lloc, aquest coneixement reverteix en els 3.000 alumnes de primària i secundària del Ripollès

Si bé aquest primer Erasmus l'han fet els directors d'escoles, en el pròxim està previst que hi participin els directors dels instituts.