Els peatges s'apujaran per sobre de l'IPC

Els peatges tornaran a ser més cars. A partir de l'1 de gener, les barreres que depenen de la Generalitat, és a dir totes menys les de l'AP-7 i l'AP-2, s'apujaran un 4,6% de mitjana per als cotxes i motos, i un 3,4% per als transportistes. La mesura afectarà 10 peatges, entre els quals, els dels túnels de Vallvidrera, del Garraf, del Cadí, i les barreres de Mollet i de Montgat. El govern justifica l'augment per la pujada de l'IPC i per uns increments de peatges que s'havien d'haver aplicat abans del 2003.
1 min
Els peatges de les autopistes que depenen de la Generalitat -que són totes menys l'AP-7 i l'AP-2- s'apujaran l'any que ve una mitjana del 4,6% per als cotxes i motos, i un 3,4% per als transportistes.

La mesura afectarà 10 barreres, entre les quals els túnels de Vallvidrera, que en hores punta s'apujarà 16 cèntims, i passarà a valer 3,52 euros. Els túnels del Garraf s'apujaran 23 cèntims i costaran 5,30 euros, mentre que el túnel del Cadí passarà a valer 11 euros justos, 48 cèntims més que fins ara.

Hi ha 2 peatges que s'apujaran 5 cèntims: són el de Mollet de la C-33, que al gener valdrà 1,36 euros, i el de Montgat de l'autopista de Mataró, que valdrà 1,16 euros.

Per sobre de l'IPC

El govern justifica l'augment per la pujada de l'IPC, i per uns increments de peatges que s'havien d'haver aplicat abans del 2003, i que l'executiu de CiU d'aleshores va decidir congelar.

En canvi, Convergència i Unió ha denunciat l'increment i ha afegit que "s'està incomplint l'acord del Grup de Treball de Peatges que estableix que l'IVA no es pot repercutir en cap cas en els usuaris". El diputat nacionalista Josep Rull creu que "el tripartit està fent pagar als usuaris la seva incapacitat per negociar amb el govern de l'Estat el desenvolupament de l'Estatut".

Avui és notícia