Els SMS destaquen com una altra forma de pressionar els morosos
L'augment de la morositat que ha provocat la crisi econòmica, els costos que suposa notificar als deutors del seu impagament i la impossibilitat de localitzar-los en molts casos, ha fet créixer l'ús dels SMS certificats. Aquest servei de missatges genera un justificant de recepció firmat digitalment, abarateix costos i facilita la localització del deutor. El sistema va ser utilitzat per primer cop a Espanya per l'operadora Lleida.net, l'utilitza l'administració pública per multes de trànsit, licitacions i altres tràmits, i s'està estenent amb èxit a altres empreses.
2 min
Una de les diverses conseqüències que ha deixat la crisis és l'augment de la morositat. Per moltes empreses els impagats s'han convertit en un malson, ja que en molts casos les despeses que s'han d'afrontar per cobrar un deute superen la quantitat total d'aquest, i localitzar el deutor és una tasca díficil, fins i tot impossible.
"La crisi ha disparat molt la morositat i algunes empreses, com poden ser les operadores, es troben amb factures que no poden cobrar perquè no poden localitzar al deutor o perquè en moltes ocasions enviar un burofax al client surt més car que el mateix deute", indica Gerardo Neistat, director de comunicació de Lleida.net, la primera operadora a posar en circulació el servei de l'SMS certificat. Les xifres oscil·len entre els 80 cèntims que costa un missatge i els 20 euros que costa un burofax.
Els SMS certificats són un servei de missatges curts amb caràcter de prova davant de tercers que genera un justificant de recepció firmat digitalment. Aquest sistema, que és admès ja com a prova en processos judicials, permet certificar de forma fidedigne el contingut del missatge i la data d'enviament.
Moltes empreses, sobretot operadores o de gestió de cobraments de deute, han decidit aliar-se amb la tecnologia i recórrer a noves formes per pressionar els morosos. Així, la demanda dels SMS certificats ha crescut un 86% en els últims dos anys. La gestió de cobrament d'aquelles empreses que han implantat aquesta solució "ha millorat entre un 30% i un 35%", segons Neistat.
Aquest servei és utilitzat per l'administració pública per realitzar notificacions sobre tributs, sancions administratives com les multes de trànsit, concursos, licitacions i sancions. Gabinets jurídics i procuradors també utilitzen aquest servei, que ofereixen d'altres operadores com Xtra Telecom, Iberinternet Solutions o Mailcertificado.com.
"La crisi ha disparat molt la morositat i algunes empreses, com poden ser les operadores, es troben amb factures que no poden cobrar perquè no poden localitzar al deutor o perquè en moltes ocasions enviar un burofax al client surt més car que el mateix deute", indica Gerardo Neistat, director de comunicació de Lleida.net, la primera operadora a posar en circulació el servei de l'SMS certificat. Les xifres oscil·len entre els 80 cèntims que costa un missatge i els 20 euros que costa un burofax.
Els SMS certificats són un servei de missatges curts amb caràcter de prova davant de tercers que genera un justificant de recepció firmat digitalment. Aquest sistema, que és admès ja com a prova en processos judicials, permet certificar de forma fidedigne el contingut del missatge i la data d'enviament.
Moltes empreses, sobretot operadores o de gestió de cobraments de deute, han decidit aliar-se amb la tecnologia i recórrer a noves formes per pressionar els morosos. Així, la demanda dels SMS certificats ha crescut un 86% en els últims dos anys. La gestió de cobrament d'aquelles empreses que han implantat aquesta solució "ha millorat entre un 30% i un 35%", segons Neistat.
Aquest servei és utilitzat per l'administració pública per realitzar notificacions sobre tributs, sancions administratives com les multes de trànsit, concursos, licitacions i sancions. Gabinets jurídics i procuradors també utilitzen aquest servei, que ofereixen d'altres operadores com Xtra Telecom, Iberinternet Solutions o Mailcertificado.com.